ערוץ 9 עובר למגדל הקריה בת"א: שכר שתי קומות ב-2.5 מיליון שקל לשנה

ישכור 2,100 מ"ר בקומות 27-28 במגדל שבשליטת אפריקה נכסים ; חוזה השכירות נחתם ל-5 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות ; הערוץ שבשליטת לבייב צופה כי המעבר למשרדים החדשים יחסוך לו כ-5 מיליון שקל בשנה

ערוץ 9 שבשליטת לב לבייב יעביר את פעילותו למגדל הקריה בתל-אביב. הערוץ ישכור 2,100 מ"ר בקומות 27-28 במגדל. הנהלת הערוץ החליטה לעבור למגדל כדי לאחד את משרדי הערוץ השוכנים היום ברחוב המיטב בתל-אביב עם אולפנים שממוקמים בנווה-אילן.

חוזה השכירות נחתם ל-5 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות, ושווי העסקה נאמד בכ-2.5 מיליון שקל בשנה. מעבר הערוץ למגדל, הממוקם בפינת הרחובות קפלן ודרך בגין בתל-אביב, צפוי להתרחש במחצית השנייה של השנה.

מנכ"ל הערוץ, ליאוניד בלחמן, הודיע כבר בסוף 2008 על כוונתו ליישם את המהלך, שיכול להוביל לחסכון של 5 מיליון שקל בשנה בהוצאות השוטפות של הערוץ.

במסגרת המעבר ירוכזו בקומה ה-28 משרדי המכירות, השיווק והנהלת הערוץ. בקומה ה-27 יוקם אולפן טלוויזיה דיגיטלי, מערכת הפקה ומערך החדשות והאקטואליה של ערוץ 9, שעד כה נעזר במערכת חברת החדשות של ערוץ 2.

העסקה מצטרפת למשא-ומתן שבנק מרכנתיל דיסקונט מנהל עם אפריקה ישראל לשכירת 10 קומות במגדל. בינואר חתמה אפריקה נכסים על מכירת 51% ממגדל הקריה לגבי קטרי, בנקאי לשעבר מז'נווה, לפי שווי של 850 מיליון שקל.