תיאטרון בית ליסין מציג: קיצוצים, קלאסיקה ופרובוקציות

עקב המשבר הוחלט על קיצוץ של 7% משכרם של כל עובדי התיאטרון

בעקבות ההחלטה כי תקציב התיאטרון לשנת 2009 הינו 57.5 מיליון שקל, לעומת התקציב לשנת 2008 שדווח כעומד על 62.6 מיליון, בבית ליסין מוסרים כי עקב המשבר הוחלט על קיצוץ של 7% משכרם של כל עובדיו. בתיאטרון מציינים כי ההכנסה העצמית היא 83%

נתונים אלו נחשפו על-ידי בית ליסין, המציין 30 שנה ליסודו, לצד הצגות ופרויקטים המתוכננים לעונת 2009-2010. עם האחרונים נמנה פרויקט "קשרי משפחה" - שיתוף פעולה עם התיאטרון העירוני של היידלברג גרמניה, שיניב שש קו-פרודוקציות של מחזות חדשים שייכתבו על-ידי מחזאים ישראלים וגרמנים.

בתוכניות בית ליסין לעתיד הקרוב שזורות מנות נכבדות של תיאטרון פוליטי, סקס, וסוגיות חברתיות, לצד קלאסיקות מקומיות ומיובאות. עם המעניינות שבאחרונות נמנה המחזה המדובר "33 וריאציות", מאת מויזס קאופמן, על חוקרת מוזיקה נודעת היוצאת לחקור את חידת "וריאציות דיאבלי" של בטהובן. בגרסתו הניו-יורקית של המחזה מככבת ג'יין פונדה.

ראויה לציון גם הדרמה הפוליטית "גת שמנים", מאת דיויד הר, שבמרכזה העולם המסואב של פוליטיקה פרלמנטרית ועסקים. הצגות פופולריות יהיו וודאי ההפקות החדשות של "בחורים טובים" ו"פרנקי וג'וני".

מחזות המקור החדשים שיעלו בבית ליסין כוללים מחזה חדש פרי עטה של סביון ליברכט: "החתן המושלם של רוחל'ה" שאותו תביים ציפי פינס ובו תככב קרן צור, "אחת משלנו" מאת גורן אגמון ("עלמה ורות") על עולה מרוסיה בשנות ה-70, "הפי אנד", מאת עדו נתניהו - המתרחש בחודשים שלפני עליית היטלר לשלטון והינו קופרודוקציה של בית ליסין, המרכז לתיאטרון עכו ופסטיבל התיאטרון של דרזדן גרמניה, ו"ולנטינו" מאת אמנון לוי ורמי דנון, המספר על משפחה ספרדית מסורתית שגורלה משתנה כשאבי המשפחה שב מגלות מרצון בדרום אמריקה.

בקטגוריה הקומית-פרובוקטיבית נמנות ההצגות "נערות לוח השנה", קומדיה מוזיקלית מאת טים פירת', שנכתבה בהשראת סיפורה של קבוצת נשים מיורקשייר, שהחליטו לגייס תרומות לטובת קרן לחקר הלוקמיה על ידי צילומי עירום שלהן ללוח שנה, ו"תקלה קלה" מאת ריי קוני, על שר המזמן את אחת ממזכירות האופוזיציה למלונו.

מהמחזאות העולמית הקלאסית יעלו בבית ליסין את "הדוד וניה" מאת צ'כוב בבימוי דדי ברון, עם חנה מרון, ששון גבאי, ליאור אשכנזי, מיה דגן, מרים זהר, ויובל שרף, ו"מראה מעל הגשר" מאת ארתור מילר, בתרגומו ובבימוי של הלל מיטלפונקט ובהשתתפות יגאל נאור.

בקטגוריית הקלאסיקה הישראלית-יהודית יועלו "מלאכת החיים" מאת חנוך לוין, "מכולת" מאת הלל מיטלפונקט, וגרסה חדשה ל"האוצר" מאת שלום עליכם. לקינוח, יערכו בבית ליסין את פסטיבל "פותחים במה" ה-10 במספר, ופסטיבל במאים צעירים, ויפתחו מסלול מנויים להצגות ילדים.