נתניהו השלים את מלאכת הרכבת הלשכה: אייל גבאי ימונה למנכ"ל משרד ראש הממשלה

לגבאי מובטח שיתוף פעולה הדוק עם מקורבו של נתניהו ויו"ר הוועדה המייעצת למועצה הלאומית לכלכלה, אורי יוגב

מנהל רשות החברות הממשלתיות לשעבר, אייל גבאי, ימונה בימים הקרובים באופן רשמי למנכ"ל משרד ראש הממשלה. בכך השלים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את מלאכת הרכבת לשכת ראש הממשלה.

גבאי, 41, ניהל בישראל את סניף קרן ההשקעות Babcock & Brown - פירמת השקעות בינלאומית המנהלת עשרות מיליארדי דולרים ונסחרת בבורסה האוסטרלית לפי שווי של 8 מיליארד דולר. הקרן סגרה את משרדיה בישראל לפני שנה. קודם לכן, שימש כאמור מנהל רשות החברות הממשלתיות, עד מאי 2007.

לגבאי מובטח שיתוף פעולה הדוק עם מקורבו של נתניהו ויו"ר הוועדה המייעצת למועצה הלאומית לכלכלה, אורי יוגב. השניים כיהנו בו זמנית במשרד האוצר - יוגב כראש אגף תקציבים וגבאי ברשות החברות. לגבאי ויוגב עוד מן המשותף: השנים הקימו קבוצה, יחד עם רואי מכנס, שהתמודדה על מכרז האוצר לניהול קרנות המנוף. בסופו של דבר הקבוצה פרשה מהמירוץ ולא הגישה הצעה.

לגבאי תואר ראשון במשפטים ובכלכלה ותואר שני במינהל עסקים. את ההתמחות במשפטים עשה בלשכתה של שופטת בית המשפט העליון דליה דורנר. בעבר שימש גבאי עוזר ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, יועץ משפטי בכיר לשר המשפטים (צחי הנגבי), וב-99' כיהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי וקשרים בינלאומיים בבזק בינלאומי. בתקופתו באוצר הוא הוביל את הפרטת אל על, בזק ובתי הזיקוק וכן את פיצול רכבת ישראל מרשות הנמלים.