זכויות השידור של הפרמיירליג ממוטטות את סטנטה

ערוץ הפרימיום האירי מבקש לדחות את התשלום הקרוב בסך 35 מיליון ליש"ט עבור זכויות השידור של הליגה האנגלית ודורש הפחתה במחיר הכולל ; מבקש גם מהפרמיירליג הסקוטית הפחתה של 20%

אחרי שחתם על הסכם עתק לרכישת שתי חבילות לשידורי הפרמיירליג לשנים 2007-2010 בסכום עתק של 392 מיליון ליש"ט, מתקשה ערוץ הטלוויזיה סטנטה לעמוד בהסכם. ערוץ הפרימיום האירי, שאליו מחוברים 1.2 מיליון איש ברחבי בריטניה, נפגע מהמשבר הכלכלי ונמצא בחובות כבדים. עיקר החוב נובע מהתחייבויות עצומות שלקח עבור רכישת זכויות שידור של הליגה האנגלית.

בפרמיירליג חוששים כי הערוץ לא יצליח לגייס סכום של 35 מיליון ליש"ט עד ה-15 במאי, התאריך בו עליו להעביר את התשלום החצי-שנתי. באנגליה מדווחים כי בפגישה עם מנכ"ל הפרמיירליג ריצ'ארד סקאדמור, ביקשו בסטנטה לדחות את התשלום הקרוב. בנוסף, ראשי סטנטה אף ביקשו מהפרמיירליג לאפשר הפחתה במחיר הכולל של הזכויות, אחרת לא יוכלו לעמוד בהתחייבויות.

במארס האחרון לא הצליחה סטנטה להעביר בזמן התחייבות בסך 10 מיליון ליש"ט להתאחדות האנגלית. הערוץ גם בקשיים עם זכויות נוספות עליהן התחייב - כך למשל ביקשו בסטנטה מהפרמיירליג הסקוטית, איתה חתמו על הסכם לארבע שנים מ-2010 עבור 125 מיליון ליש"ט, להפחית את הסכום הכולל עליו התחייבו בכ-20%.

סטנטה גם נפגעה קשות במכרז האחרון, במסגרתו זכתה בין 2010 ל-2013 בחבילת שידורים בת 23 משחקים בלבד לעונה מהפרמיירליג.