חברת הייעוץ LECG תלווה את בזק במאבקיה מול משרד התקשורת וועדת גרונאו

החברה תיעזר ב-LECG במאבק בנושא פירוק רשת בזק למקטעים, בטענה כי המודל של פירוק למקטעים לא הצליח בעולם ואין סיכוי שיצליח גם בישראל, כאמצעי לקידום התחרות בשוק הנייח

חברת בזק שכרה את שירותיה של חברת הייעוץ הבינלאומית LECG כדי שתלווה אותה במסגרת המאבקים שלה מול משרד התקשורת והמלצות ועדת גרונאו. LECG אף מקימה נציגות מקומית שבראשה יעמוד הכלכלן גבי ברון, שעבד בשנים האחרונות בסניף החברה בלונדון וכעת ייצג אותה בישראל. ברון היה בעבר כלכלן ברשות ההגבלים העסקיים.

LECG היא אחת מחברות הייעוץ המובילות בכל הקשור לסוגיות בתחום הרגולציה והגבלים עסקיים. החברה מנפיקה חוות דעת, מבצעת ניתוחים כלכליים למפעילים הגדולים בעולם, ומסייעת לרגולטורים בפתיחת שווקים לתחרות.

העבודה הראשונה של LECG בישראל היא בנושא השוק הסלולרי וכוונת משרד התקשורת להכניס מפעילים סלולריים וירטואליים כאמצעי להגברת התחרות. החברה הכינה עבודה עבור שלוש החברות הסלולריות שמסקנותיה סותרת את הדעות הרווחות במשרד האוצר ובמשרד התקשורת לגבי רמת התחרות בשוק הסלולר בישראל וקובעת שרמת המחירים בישראל נמוכה בהשוואה למדינות מערביות רבות.

בזק שכרה את LECG כדי שתלווה אותה במאבק שטרם החל, בנושא פירוק רשת בזק למקטעים, כפי שהמליצה ועדת גרונאו. הטענה המרכזית של בזק היא שהמודל של פירוק למקטעים לא הצליח בעולם ואין סיכוי שיצליח גם בישראל, כאמצעי לקידום התחרות בשוק הנייח.

בינתיים משרד התקשורת בעצמו לא מקדם את דו"ח ועדת גרונאו במסקנה העיקרית, עקב ויכוחים מול משרד האוצר בעניין התקנים הנדרשים לאימוץ הדו"ח.