משרדי התקשורת והאוצר מאחדים כוחות נגד חברות הסלולר לגבי גובה דמי הקישוריות

שני המשרדים הגיעו להבנות על פרסום מכרז לשכירת חברת ייעוץ חיצונית שתבצע עבודה כלכלית לגבי גובה תעריפי הקישוריות בסלולר

משרדי התקשורת והאוצר מאחדים כוחות נגד חברות הסלולר: שני המשרדים הגיעו להבנות על פרסום מכרז לשכירתה של חברת ייעוץ חיצונית שתבצע עבודה כלכלית לגבי גובה תעריפי הקישוריות בסלולר.

במקביל, מסתמן כי החברה שתיבחר תבצע עבודה משלימה בנושא דמי המעבר שצריך לשלם מפעיל MVNO (טכנולוגיית סלולר וירטואלית) לחברת סלולר, במסגרת מדיניות להרחבת התחרות בשוק.

ל"גלובס" נודע כי בעקבות הפשרת היחסים בין משרדי האוצר והתקשורת וכניסתו של משה כחלון לתפקיד שר התקשורת, החליטו הצדדים לקדם נושאים תקועים כגון בחינת תעריפי הקישוריות שהיו חלק מהמלצות ועדת גרונאו.

שר התקשורת הקודם, אריאל אטיאס, סירב לקדם המלצות ועדת גרונאו בכללותן, וזאת בשל סירובו של משרד האוצר להעניק תקציבים ותוספת תקנים לצורך היישום. כעת, כאמור, מסתמנת פריצת-דרך בנושא, והמשרדים החליטו לקדם את המלצות הוועדה ללא קשר למחלוקת - כשהנושא הראשון הוא בדיקת תעריפי הסלולר.

ועדת גרונאו קבעה כי יש להמשיך ולהפחית את תעריפי הקישוריות בסלולר ולבצע בדיקה של הנושא. הוועדה קבעה כי תהליך הפחתת תעריפי דמי הקישוריות, שהחל במארס 2004, הביא לצמצום אחד העיוותים המרכזיים במערך התעריפים בסלולר.

מעורבות משרד התקשורת לא היתה נדרשת אלמלא כוחן המונופוליסטי של חברות הסלולר בתחום השיחות הנכנסות. הורדת התעריף אמנם מיתנה את הפגיעה בצרכנים (בעיקר צרכני הרשתות הנייחות המתקשרים ליעד ברשת סלולרית), אך אין בה כדי לתקן את שורש הבעיה.

ועדת גרונאו סבורה כי יש להמשיך ולבדוק את עלויות השלמת השיחה בסלולר, במיוחד נוכח הגידול בהיקף השיחות והתייעלות הרשתות, ולהמשיך במהלך של קביעת תעריף השלמת השיחה בהתאם לעלות.

עוד נודע כי לאחר שתוגש העבודה בנושא עלויות דמי הקישוריות, משרד התקשורת יישב לבחון את סוגיית מבנה התעריפים והאם יש לאמץ מודל שונה של תעריפים. כך, למשל, יבחן המלצות למעבר לתעריפים קבועים.