נעילה מעורבת בבורסות האירופאיות: צרפת ירדה ב-0.4%, בריטניה טיפסה ב-2.2%; מניית UBS עלתה ב-2.3%

אפ"י פיתוח זינקה ב-25.4% ; אדידס נפלה ב-11.2% ; אלקטל-לוסנט הוסיפה 0.1% ; סיטיקון של גזית גלוב טיפסה ב-8.1% בהלסינקי ; 888 הוסיפה 2.6% למרות ירידה ברווח התפעולי ; RBS קפצה ב-9.1%

בורסות אירופה, ובכללן בורסת לונדון ששבה היום מסוף שבוע ארוך, ננעלו במגמה מעורבת. הערכות אומנן אופטימיות, לפיהן הגרוע ביותר של המשבר הכלכלי הגיע לקצו, אך בורסת היורונקסט בפריז והבורסה בגרמניה הרסו את השמחה. את קדמת הבמה, מכל פנים, תפסו ו"חותיהן הרבעוניים של שלל חברות מובילות.

ברמת החברות הספציפיות, בלט הבנק השוויצרי המאוחד, הלא הוא UBS. "התוצאות הן פחות או יותר בהתאם להערכתנו", אומרת וולפגנגה מטג'קה ממיינל בנק האוסטרי בראיון לערוץ הטלוויזיה העסקי של סוכנות הידיעות "בלומברג". "הם עדיין מתמודדים עם סביבה קשה, אבל הם יודעים איפה הבעיות, ועל מה הם צריכים לעבוד", הוסיפה.

בתוך כך, שרי אוצר אירופאים אמרו אמש כי הם אינם מתכוונים להרחיב את תוכניות התמרוץ שלהם, אפילו נוכח אזהרתם מכך שהעלייה בשיעורי האבטלה מאיימת להוביל למשבר חברתי. "אנו צועים לקראת משבר חברתי, אך למרות זאת, איננו מאמינים שמדינות גוש האירו צריות להוסיף לתוכניות הכלכליות שהן החליטו עליהן בעבר", אמר ז'אן קלוד ג'אנקר, שר האוצר של לוקסמבורג.

מדד הפוטסי בלונדון הוסיף 2.2% ל-4,336 נק', הקאק בפריז ירד ב-0.4% ל-3,225 נק', מדד הדאקס בפרנקפורט איבד 1% ל-4,853 נק', מדד שוק המניות השוויצרי בציריך סיים בירידה של 0.7% ל-5,280 נק'

זירת המאקרו

מדד המחירים ליצרן במרחב האירו לחודש מארס פורסם ב-12:00, שעוננו, והראה קיטון של 0.7% לעומת פברואר, ולעומת צפי לירידה של 0.5%. במונחים שנתיים, המדד ירד ב-3.1% - הירידה הגדולה ביותר מזה 22 שנה, וזאת לעומת צפי לקיטון של 2.9%.

מדד מנהלי הרכש למגזר הבנייה בבריטניה עלה ל-38.1 נקודות באפריל, מ-30.9 במארס. זאת, לעומת צפי ל-31.7 נקודות.

מניות בכותרות

בנק UBS , הבנק הגדול ביותר בשוויץ, הודיע הבוקר על צמצום של 87% בהפסדיו ברבעון הראשון ל-1.975 מיליארד פרנק שוויצרי (כ-1.75 מיליארד דולר). עיקר ההפסד נבע ממחיקת ערך של השקעות שהבנק לא מסוגל להפוך כעת לנזילות.

יצרנית ציוד הטלקום, אלקטל-לוסנט , אמרה היום שבהפסדיה ברבעון האחרון חלה התרחבות של כ-122% ל-402 מיליון אירו.

אדידס , יצרנית ציוד הספורט השנייה בגודלה עולם, דיווחה היום על צניחה של 97% ברווחי הרבעון הראשון ל-5 מיליון אירו, או 4 אירו סנט למניה.

וירג'ין מדיה (N5T.HM בבורסה בהמבורג) דיווחה על הפסד של 154 מיליון ליש"ט, גידול של 47.5%. הכנסות החברה ירדו ב-1.2% ל-935.7 מיליון דולר.

רווחיו של דויטשה פוסטבנק אומנם צנחו ב-28% ל-84 מיליון אירו אך הטבת מס סייעה לשורה התחתונה מלהציג הפסד. בעוד שבנק הדואר הגרמני העריך בדו"חות כי התמ"ג בגרמניה צפוי לצנוח ב-5% השנה, הוא "רואה את ההשפעות החמורות ביותר של המשפבר ברבעון הרביעי של 2008".

ויטקר, סמנכ"ל הכספים של RBS , הסכים לפרוש מתפקידו. צפוי לפנות את כסאו באוקטובר. גם סמנכ"ל הכספים של חברת הביטוח השוויצרית סוויס לייף עוזב, לאחר שהפרמיות ירדו ב-3% ל-6.39 מיליארד פרנק שוויצרי, כך עולה מדו"חות הרבעון הראשון.

חברת הכרייה ריו טינטו , ריכזה עניין מסחר בלונדון, על רקע העליות במחירי הנחושת, לאור ההערכות שיחול שיפור בביקו עקב ההתאוששות הכלכלית.

ישראליות ביבשת הישנה

888 חשפה טפח מתוצאותיה הרבעוניות לרבעון הראשון. כידוע, החוק הבריטי מחייב לדווח רק אחת לחצי שנה, ומכאן שהחברה דיווחה רק עד רמת הרווח התפעולי - שקטן ב-4% ל-57 מיליון דולר בהשוואה לרבעון הרביעי. ממוצע ההכנסות היומי של חברת ההימורים קטן ב-2%. כן ציינה החברה, כי בקופתה 110 מיליון דולר במזומן ללא חובות - "כך שהיא ממוצבת היטב לנצל הזדמנויות למיזוגים ולרכישות".

סיווה רשמה ירידה צפויה של 6% בהכנסות ועקפה את תחזיות האנליסטים ב-6 סנט למניה. הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2009 ירדו ב-6% והסתכמו ב-9.5 מיליון דולר, קרוב לטווח העליון של התחזית שמסרה החברה. הרווח הגיע ל-23% מהמחזור.

קרדן נדל"ן, חברה נכדה של של קרדן NV (בבעלותה המלאה של החברה הבת קרדן ישראל) דיווחה על הסכם קומבינציה בבאר יעקב - לפיו יבנו 365 יחידות דיור, שחלקה במיזם 81%. ההסכם מותנה בביטול הסכם קודם של קרדן בבאר יעקב עם רסידיו, חברה בת של מילומור, לפיו היתה צריכה לקנות מחצית מזכויות הפרויקט אותו יישוב.

אסיפת בעלי המניות של ויסוניק תתקיים ב-26 במאי בלונדון.

בניתוח שהופיע הבוקר באתר האינטרנט הפיני Talouselama, מצוין כי פיתוח וניהול מכרזי המסחר של סיטיקון הם המפתח של החברה לעתיד.

אורעד היי-טק דיווחה אתמול (ב') כי הקולג' הקהילתי הווארד יטמיע את טכנולוגיית ה-ProSet הווירטואלית שלה.

בלטה ללא סיבה נראית לעין אפ"י פיתוח .