יובל בן-זאב: דלק רכב צפויה לרשום רווח נקי של 90 מ' ש' ברבעון הראשון שרובו יחולק כדיבידנד

בבית ההשקעות מציינים כי שוק הרכב המקומי לא נעצר עם מסירות של 38.6 אלף מכוניות חדשות ברבעון ; החברה צפויה לרשום רווח של 6 מיליון דולר בשל החזקתה ב-2 מיליון מניות של פורד

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות כלל פיננסים ברוקראז' פירסם סקירה מעודכנת על מניית דלק רכב , לקראת פרסום דו"חות החברה לרבעון הראשון של 2009. בכלל פיננסים חוזרים על המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 42 שקל למניה המשקף למניה פרמיה של 27.6% לעומת מחיר הבסיס של המניה, היום בבורסה בת"א.

בבית ההשקעות מציינים כי שוק הרכב המקומי לא נעצר עם מסירות של 38.6 אלף מכוניות חדשות ברבעון - נתון המצביע על ירידה של 37% לעומת אך בכלל פיננסים מציינים כי התוצאה הזו היא השלישית בטיבה בעשור האחרון והיא מבטאת קצב שנתי של כ-155 מכוניות.

לטענת בן זאב, צפויה החברה לרשום ברבעון הראשון של 2009 רווח של 90 מיליון שקל סכום המהווה ירידה של כ-40% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. לדבריו, התוצאה הצפויה היא תוצאה שיש להתגאות בה וכי כל הרווח צפוי להיות מחולק כדיבידנד לבעלי המניות של החברה.

תוצאות החברה מושפעות משערי החליפין הנוכחיים שמשחקים לטובתה של החברה ברבעון הנוכחי כשהיין היפני נותר יציב ונחלש ביחס לדולר. עוד מציינים בבית ההשקעות כי החברה נהנית ברבעון הנוכחי גם מהתאוששות במניית פורד בה מחזיקה החברה כ-2 מיליון מניות ועומדת בשל כך לרשום רווח של כ-6 מיליון דולר ברבעון.