אגרקסקו וצים מקטינות את תנועת המשאיות בכבישים: יקימו מיזם תובלה עם מכולות ענק ורכבת חקלאית

התוצרת החקלאית תועמס במסוף מתמחה של אגרקסקו בעין יהב, והרכבת החקלאית תצא מנחל צין שבערבה ישירות לנמל הימי בחיפה או באשדוד

חברת אגרקסקו העוסקת בייצוא חקלאי וחברת צים הודיעו היום (ג') על מיזם ירוק עם מדינות השוק המשותף, שמטרתו להגביר את השימוש בתובלה מסחרית ברכבת והקטנת תנועת המשאיות בכבישים.

במסגרת המיזם, ההעמסה של התוצרת החקלאית תתבצע במסוף מתמחה של אגרקסקו בעין יהב, תוך הקפדה על תנאים של לחות וקירור בתוך המכולות באופן בו ישמרו את המוצר במיטבו לאורך מסע של שבוע ועד הגעתו ללקוח.

החברות מדגישות כי השמירה על שרשרת הקירור מרגע הקטיף ועד למדף בחו"ל היא נקודת המפתח להצלחת המבצע. הרכבת החקלאית תצא מנחל צין שבערבה ישירות לנמל הימי בחיפה או באשדוד, שם יועמסו המכולות מהרכבת לאוניות צים ויצאו לדרכן הימית לנמלTrieste שבאיטליה, מהנמל באיטליה יועמסו על רכבת בעלת 22 קרונות ויצאו ליעדן הסופי בהולנד. כל מכולה תועבר ישירות ללקוח הסופי למחסן המרכזי של רשת השיווק עצמה.

מדובר במכולות חדישות שהגיעו זה עתה לישראל, כאשר הן גדולות מהרגיל. בגודל זה, מסוגלת להכיל את אותה התכולה שנושאת משאית. הייחודיות של המכולות היא ביכולת להתאים את ספק האנרגיה, דהיינו מנוע חשמלי ומנוע דיזל.

במהלך השייט בים יהיה השימוש במנוע חשמלי ובמהלך הנסיעה ברכבת יהיה השימוש במנוע דיזל.

חני דנציגר, מנהל הפרויקט באגרקסקו, מסר: "יצאתי לחיפושים ברחבי אירופה אחר פתרונות תובלה יעילים יותר, אחרי הכול אנחנו צריכים להתחדש ולהתאים את עצמנו למציאות. כיוון שהיום אנו מצויים במציאות ירוקה, בה יש למצוא דרכים יצירתיות לעידוד ערכי סביבה ושמירה על כדור הארץ ובנוסף כמובן לנסות להוזיל עלויות תובלה, וכיוון שבאירופה לא ניתן יותר לבנות כבישים מהירים ומחפשים פתרונות להורדת המשאיות מהכבישים,מצאנו את נקודת המפגש בצרכים של כל צד ויצרנו את הפרויקט בשיתוף פעולה מצוין".

"מה שמדהים הוא שאת האיש הנכון, רפאל בן ארי שמייצג את הצד האירופאי, פגשתי בסופו של יום, אחרי סבב גדול באירופה, כאן ברחוב בת"א", הוסיף דנציגר. "החל משנת 2015 מתכוננים באירופה לדרוש היטלים נוספים על תנועת משאיות שיעברו בכבישים מהירים בין מדינות. ההיטלים יקבעו עפ"י מספר ק"מ. באירופה זהו נושא שנמצא על סדר היום כבר בימים אלו. אני מאמין שהדרך המשותפת שמשרתת את הצרכים שלנו כאן להוזלת עלויות תובלה והקטנת הפגיעה באיכות הסביבה והצרכים של האירופאים אכן תוריד תנועה מהכבישים לרכבת במידה ניכרת מאד".