יבואנית סולגאר רוכשת את חברת הקוסמטיקה פבוניה ב-6 מיליון שקל

חברת אמברוזיה סופהרב רוכשת את חברת הקוסמטיקה פבוניה ישראל מידי שוקי מדנס (90%) ושותפים נוספים ; פבוניה הוא מותג קוסמטיקה פרא-רפואי אמריקאי הכולל 100 מוצרי טיפוח המבוססים על תמציות צמחים אורגניות

חברת אמברוזיה סופהרב, יבואנית המותג סולגאר, רוכשת את חברת הקוסמטיקה פבוניה ישראל מידי איש העסקים שוקי מדנס (90%) ושותפים נוספים (10%), תמורת 6 מיליון שקל. בכך נכנסת אמברוזיה לראשונה לתחום הקוסמטיקה.

פבוניה הוא מותג קוסמטיקה פרא-רפואי אמריקאי הכולל מגוון של 100 מוצרי טיפוח המבוססים על תמציות אורגניות של צמחים. המותג משווק היום בכ-74 מדינות ברחבי העולם, באמצעות קוסמטיקאיות ומכוני ספא. החברה מעריכה כי היא חולשת על כ-50% משוק מוצרי הספא בארה"ב.

חברת פבוניה החלה את פעילותה בארץ בשנת 2007 כאשר מדנס קיבל את הזיכיון למותג. עם זאת, שיווק המותגים בארץ החל רק בתחילת 2008. גם בארץ המותג אינו משווק ברשתות הפארם אלא רק באמצעות אנשי מקצוע ומכוני ספא. מחזור המכירות השנתי של המותג בארץ עומד על כ-3 מיליון שקל.

לדברי ד"ר אלכס מאור, מנכ"ל ובעל חברת אמברוזיה סופרהב, המותג פבוניה הוא כרגע הפסדי. "אנחנו מתכוונים להשקיע במותג בהרבה מאוד רבדים ולעבור לרווח תוך שנתיים. איחוד הפעילות יעניק לפבוניה את יתרונות הסינרגיה במערכות השיווק, הפרסום ושימור לקוחות".

חברת אמברוזיה סופהרב נוסדה בשנת 1986. עד כה התרכזה פעילותה של החברה בתחום תוספי התזונה. החברה מייבאת ומשווקת את מוצרי המותג האמריקאי סולגאר הכולל קו של 230 תוספי תזונה. המותג משווק ברשתות הפארם, חנויות הטבע, קופות-החולים ובתי-המרקחת.

בנוסף, החברה מייצרת בעצמה תוספי תזונה תחת מותג הבית "סופרהב". לחברה מפעל בנצרת-עלית שהוקם בשנת 1999 בהשקעה של כ-20 מיליון שקל. במפעל מייצרת החברה מותגים פרטיים ל-4 קופות-החולים, לרשת סופר-פארם, לחברת ד"ר פישר ולאחרים.

המותג סופרהב משווק גם בחו"ל, בהונגריה פולין רוסיה ואוקראינה. מחזור הפעילות של אמברוזיה סופרהב הסתכם ב-2008 בכ-60 מיליון שקל בשנה.

לדברי ד"ר מאור, "הרכישה היא חלק ממגמת ההתרחבות של החברה. אנחנו מתכננים עוד רכישות של חברות סינרגטיות לתחום שלנו - אבל לא רכישות של חברות הפועלות באותו תחום, כי ברור לנו שצעד כזה יעורר קניבליזציה במכירות".