רשות המסים גבתה 1.5 מיליארד שקל מ-HP בהסדר מס

ל"גלובס" נודע כי מי שטיפל בהסדר עבור HP הוא עו"ד משה שקל, שרק בשבוע שעבר רשם הישג מול האוצר ורשות המסים כמי שייצג את עו"ד ורד פרי בתביעת ההכרה בהוצאות טיפול בילדים

מהלך של HP הניב 1.5 מיליארד שקל מס בהסדר מול רשות המסים. מדובר ברה-ארגון בחברה, שבו הוצאה מישראל פעילות הקניין הרוחני שלה.

ל"גלובס" נודע כי מי שטיפל בהסדר עבור HP הוא עו"ד משה שקל, שרק בשבוע שעבר רשם הישג מול האוצר ורשות המסים כמי שייצג את עו"ד ורד פרי בתביעת ההכרה בהוצאות טיפול בילדים. בשבוע שעבר העליון אישר זאת.

המגעים להסדר נמשכו זמן רב, והמס העצום נגבה בימים האחרונים. ל-HP היה אינטרס בהשגת הסדר, שכן המהלך עורר שאלות מיסוי רבות, והיא רצתה לקבל ודאות באמצעות ההסדר.

לפני כשנתיים רכשה HP העולמית את מרקורי אינטראקטיב ישראל ב-4 מיליארד דולר. כעת ביקשה HP להוציא את פעילות הקניין הרוחני שלה לחברה אחרת בקבוצה. במסגרת המהלך הגיעה HP להסדר מול הרשות. חלק מהמס שולם בגין "מכירה רעיונית", וחלק בגין דיבידנדים שהוצאו מישראל במהלך. כן נודע כי בהסדר התחייבה HP להעסקת עובדים בישראל בהיקף מסוים.

מ-HP נמסר בתגובה: "קבוצת HP הגיעה להסדר מס עם רשות המסים, עקב שינוי מבנה עסקי הנוגע למרקורי אינטראקטיב ישראל, מחברות הקבוצה. במסגרת השינוי הועברו ע"י מרקורי נכסים מסוימים לחברה אחרת בקבוצה, כחלק ממהלך רכישת מרקורי והטמעתה בחטיבת התוכנה העולמית של HP".

רשות המסים טענה כי היא "אינה מגיבה לעניינים הקשורים לנישומים". גם באוצר סירבו להגיב.