משקיע בפטרו-גרופ: ההליך למכירת המניות בחברה לא תקין

אמנון ברזילי ומוני הראל ינסו מחר (ג') לרכוש שוב 48% ממניות חברת תחנות הדלק לפי שווי של 83 מיליון שקל, פרמיה של 18% על מחיר השוק ; למטיס הסכם השקעה משותפת בחברה עם דוד כהן, לשעבר מנכ"ל נצבא

חודשיים אחרי שבוטלה זכייתה של מטיס קפיטל במכרז לרכישת השליטה בחברת תחנות הדלק פטרו גרופ , מחדשת החברה את ניסיון ההשתלטות. מטיס, הנמצאת בשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, תתמודד מחר בהליך ההתמחרות למכירת 48% ממניות פטרו-גרופ. ההליך יתקיים בשעה 18:00 במשרדו של כונס הנכסים ד"ר יוסי כהן, ומטיס תגיש הצעה לפי שווי חברה של 83 מיליון שקל לפטרו-גרופ, פרמיה של כ-18% מעל המחיר בבורסה.

אלא שלא כולם מרוצים מהליך ההתמחרות. אמש פנה חיים יוסף מוזס, בעל מניות בפטרו-גרופ, באמצעות עו"ד אלעד מן ממשרד "מן-ברק, עורכי דין", לעו"ד יוסי כהן בטענה שקיים "חשש מהותי לפגמים וביצוע פעולות שלא כדין בקשר עם הצעות לרכישת מניות החברה במסגרת הליכי הכינוס".

מוזס טוען שקיים חשש לעשיית שימוש במידע פנים מהותי שלא נחשף לציבור לגבי הסדרי המימון והרכישה של מניות החברה והאג"ח של חברת אמריס אחזקות.

מטיס חתמה על הסכם השקעה משותפת בפטרו-גרופ עם צד ג' ששמו לא נחשף. ל"גלובס" נודע, כי מדובר בדוד כהן, לשעבר מנכ"ל נצבא והיום יועץ עסקי, שרקח את ההשתלטות ובתמורה הובטחה לו עמלה של 20% מהאפסייד שייווצר למטיס. על פי הדו"חות החברה העניקה לו הלוואה בריבית של פריים + 3% לצורך השותפות.

הוויכוח עבר לבית המשפט

תחילת הסיפור בסוף 2008, אז רכשה מטיס אג"ח של אמריס תמורת 26.8 מיליון שקל עד שהגיעה ל-68.8% מהסדרה והשתלטה על החברה. אמריס היא חברה שמונה לה מפרק זמני, אך ברזילי והראל זיהו בה הזדמנות - האג"ח של אמריס מובטחות בשעבוד מדרגה ראשונה באחזקה של 48% ממניות פטרו-גרופ.

מטיס לא הסתפקה ברכישת האג"ח של אמריס כדי להגיע לפטרו-גרופ ובנוסף מימשה בחודש ינואר את זכותה לבעלות על 13.2% ממניות פטרו-גרופ לאחר שאמריס לא החזירה לה חוב של 2 מיליון שקל. כמו כן רכשה מטיס 11.8% ממניות פטרו-גרופ בשוק תמורת 6.8 מיליון שקל.

לאחר שהשלימה את ההשתלטות על האג"ח של אמריס הציעה למחזיקים למכור את ה-48% ממניות פטרו-גרופ כדי לפרוע את הקרן והריבית שלא שולמו להם בזמן, ובפברואר זכתה מטיס בהתמחרות במחיר ששיקף לפטרו-גרופ שווי של 83 מיליון שקל.

אלא שלאחר מכן אסיפת מחזיקי האג"ח של אמריס לא אישרה את העסקה, והוויכוח עבר לבית המשפט, כשארקדי גאידמק, מבעלי השליטה באמריס, נכנס לתמונה ודרש לעכב את הליכי ההתמחרות. השופט הסכים לדחייה ב-60 יום וההתמחרות תתקיים כאמור מחר.

פטרו-גרופ פועלת בתחום של תחנות דלק בארה"ב ומניותיה נסחרות בבורסה בתל-אביב. את 2008 סיימה עם הכנסות של 4.1 מיליארד שקל והפסד של 3.4 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה הוא 110 מיליון שקל והיא נסחרת לפי שווי של כ-70 מיליון שקל.