גל פיטורים נוסף במיקרוסופט יוצא לדרך: 5,000 מעובדי החברה יפוטרו עד אמצע 2010

כך הודיע היום המנכ"ל סטיב באלמר במייל פנימי לעובדיו ; מאז ינואר פיטרה החברה כ-1,400 מעובדיה, רובם מארה"ב ; מחצית מהמפוטרים הבאים יהיו מארה"ב, והמחצית השנייה מעובדי החברה ברחבי העולם

מנכ"ל מיקרוסופט , סטיב באלמר הודיע היום (ג') לעובדי החברה במייל פנימי כי מיקרוסופט תקצץ עוד מישרות - בכך מתקדמת החברה לשלב השני של התוכנית עליה הודיעה במסגרתה היא מתכוונת לפטר 5,000 מעובדיה שהם כ-5% מכוח האדם בחברה עד ליוני 2010, זאת במטרה לקצץ בעלויות החברה בכ-1.5 מיליארד דולר, תוך שחברת התוכנה הגדולה בעולם ממשיכה לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות במשבר העולמי.

החברה לא פרסמה מספר מדויק, אך באלמר כתב במכתבו לעובדים כי "רוב התוכנית, אך לא כולה תבוצע כמתוכנן". הדבר מרמז על כך שגל הפיטורים הקרוב יכלול יותר מ-3,000 איש, מאחר והחברה כבר פיטרה מאז ינואר, אז הודיעה לראשונה על הכוונה לפיטורים ההמוניים, כ-1,400 מעובדיה. כעת נראה כי תקוות ההנהלה כי תחול הטבה במצב הכלכלה לא מתגשמות וכי היא לא תוכל להמנע מפיטורים נוספים.

"אלו הם חדשות שקשה לי לחלוק איתכם, מאחר והצלחותינו במיקרוסופט תמיד היו ביחס ישיר לכישרון, לעבודה קשה ולמחוייבות של אנשינו, קיצוץ מישרות הוא קשה" כתב באלמר.

הפיטורים הצפויים יתחלקו חצי בחצי במקורב בין העובדים בארה"ב לעובדי החברה בעולם, בעוד שהפיטורים הראשונים התרכזו ברובם בארה"ב, אמר היום נציג החברה.