קסטרו תשקיע 4 מיליון שקל כדי להציל את רשת אביזרי האופנה "דיווה"

תשקיע את הסכום יחד עם שותפתה ברשת, חברת DCK Concession ; רשת "דיווה" חתמה את 2008 עם מכירות של 17.3 מיליון שקל והפסד תפעולי של 3.4 מיליון שקל

פעולות החייאה לרשת אביזרי האופנה דיווה: רשת קסטרו ושותפתה ברשת, חברת DCK Concession , ישקיעו במהלך השנה הנוכחית סכום של 4 מיליון שקל ברשת כדי לנסות ולייעל את פעילותה. הסכום שתשקיע קסטרו ברשת מצטרף לסכום של 6.5 מיליון שקל שהיא השקיעה בה מאז הקמתה ועד היום.

מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי הרשת, המונה 24 סניפים, חתמה את 2008 עם מכירות של 17.3 מיליון שקל. בתקופה זו היא רשמה הפסד תפעולי של 3.4 מיליון שקל, ובשורה התחתונה היא רשמה הפסד של 3.1 מיליון שקל.

דיווה ישראל היא חלק מרשת בינלאומית המפעילה חנויות בניו-זילנד, אוסטרליה ובמדינות שונות באסיה. שותפתה של קסטרו ברשת בישראל, החברה האנגלית DCK Concession, היא גם בעלת המותג.

השותפות בין הצדדים החלה ביולי 2005, כאשר הצדדים חתמו על הסכם לפיו הרשת תוקם בהשקעה משותפת של הצדדים. זמן קצר אחר-כך, באוגוסט 2005, נפתחה החנות הראשונה של הרשת. ואולם, מאז הקמתה ועד היום הרשת הסבה לקסטרו הפסדים, ואשתקד היא אף שקלה לסגור את הרשת.

בשנתיים האחרונות נאלצה דיווה להתמודד עם פתיחת נקודות מכירה רבות בתחום התכשיטים ואביזרי האופנה, שהציעו רמות מחירים שונות. כמו כן היא נאלצה להתמודד עם העמקת פעילותן של רשתות האופנה בתחום זה וגם עם חדירת שחקנים חדשים לתחום, כדוגמת רשת אקססורייז האירופאית. השינויים הביאו לירידת סף הכניסה לענף, להחרפת התחרות ולפגיעה ברווחיות בענף.

"פתחנו את הרשת במחשבה שעם תכשיטי האופנה של DCK נוכל לעשות רשת רווחית. בפועל התברר לנו כי מכירות של תכשיטי אופנה בלבד לא מחזיקות את החנויות", אומר מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר. "לא שאנחנו לא מוכרים, אבל זה לא מספיק כדי לכסות את הוצאות החנויות. מסיבה זו אנחנו מובילים שינוי של הכנסת קטגוריות נוספות לחנות כמו תיקים ואביזרים נוספים, במטרה להעשיר את המגוון. בחודשים האחרונים אנחנו רואים שהעבודה הראשונית שעשינו מתחילה לייצר פירות. המטרה הראשונית היא שעד סוף השנה נגיע לרווחים".

לדבריו, הכוונה היא להמשיך להרחיב את תמהיל המוצרים, שכבר היום כולל גם תיקים וארנקים. "אנחנו עובדים חזק על תמהיל המוצרים. נשווק ברשת משקפי-שמש, וגם תכשיטי האופנה עובדים כעת שדרוג. אני מעריך כי עד סוף ספטמבר נשלים את בניית התמהיל, אבל כבר עכשיו מי שנכנס לחנויות מקבל הצעה משודרגת", אומר רוטר.

לדבריו, הכוונה היא למתג את כל הקטגוריות החדשות תחת המותג "דיווה", אולם ברשת ישולבו גם מותגים אחרים המתאימים לתמהיל החנויות. במסגרת זו למשל החלה הרשת במכירת מותג תכשיטי הכסף הדני פאנדורה בסניפים.