חברת Pinton Estates של המיליארדר היהודי אנגלי ליאו נואי בכינוס נכסים

חברת הנדל"ן לא הצליחה לגבות מספיק דמי שכירות בכדי בכדי לעמוד בתשלום למחזיקי האג"ח - כך עולה מדיווח של "בלומברג"

המשבר הגיע גם למיליארדר היהודי אנגלי, ליאו נואי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן, בריטיש ישראל . על פי דיווח ב"בלומברג", חברת Pinton Estates, הנמצאת בשליטתו נקלעה לכינוס נכסים בעקבות חוסר יכולתה לגבות דמי שכירות בהיקף שיאפשר לה לעמוד בהחזר החוב למחזיקי האג"ח.

חברת Deloitte LLP מונתה לכונסת הנכסים של נכסי החברה. סיימון כהן, דובר של ליאו נואי מסר: "הדיונים נמשכים ואנו מקווים שנוכל לפתור את העניין בהקדם".

שתי חברות נדל"ן נוספותAshpol ו-Estates & General הנמצאות בבעלות משפחת נואי, הפרו את תנאי האג"ח. ליאו נואי גייס אג"ח ונטל אשראי בכדי לרכוש נדל"ן בשווי של כ-3 מיליון ליש"ט במהלך העשור האחרון.

נואי, כמו גם אנשי עסקים אחרים, נהנה מהגאות בנדל"ן בבריטניה בנמשך בין השנים 2002 עד 2007. כעת נמצאת בבריטניה במיתון חריף ומחירי הנדל"ן במגמת ירידה חדה מזה שנה וחצי. במקרים רבים מחירי ההלוואות גבוהים בהרבה ממחירי הנכסים שעבורם ניתן האשראי.

חברת Pinton Estates שהנפיקה אג"ח בהיקף של 70 מיליון ליש"ט לא הצליחה לשלם את הקופון החצי שנתי בחודש ממארס לאחר שלא הצליחה לגבות דמי שכירות מחלק מהשוכרים שלה.

חברת Estates & General שליאו נואי קנה בשנת 2004 תמורת 71 מיליון ליש"ט מנסה בימים אילו למחזר חוב של שלושה מיליון ליש"ט. חברת Ashpol הפרה את תנאי האג"ח שהנפיקה בהיקף של 75 מיליון ליש"ט ונדרשה על ידי נאמן האג"ח להזרים הון לחברה.

ליאו נואי הוא יו"ר ומבעלי השליטה בחברת F&C Reit Asset Management המחזיקה נדל"ן בהיקף של 8.5 מיליארד ליש"ט. נואי ומשפחתו שולטים בחברות בישראל ובבריטניה באמצעות חברות הרשומות במקלטי מס שונים.

חברת Pinton Estates דיווחה על הפסד של 6.1 מיליון ליש"ט וחברת Ashpol דיווחה על הפסד של 11.3 מיליון ליש"ט בדוחות לסיכום השנה החולפת. נואי ששימש בעבר כדירקטור במרבית החברות שבשליטתו, התפטר מחלק מהם במהלך הרבעון האחרון של 2008.