במאי הזה תקנו, אל תמכרו

סיום הראלי? תיקון? בשני המקרים יש הרבה הזדמנויות השקעה בשווקים

קוראים לו "אפקט מאי", "אפקט האלווין" על שם חג ליל כל הקדושים שחל בנובמבר, או "מכור במאי וצא מהשוק" - והלוגיקה היא אותה לוגיקה: בין מאי לאוקטובר השוק האמריקני נוהג להניב תשואות נמוכות יותר בהשוואה לאלו של נובמבר עד אפריל. בנובמבר נפתחת עונת הקניות של החגים והמספרים בוול סטריט מתחילים לעלות.

לא מעט מחקרים מגבים במספרים את הטיעון הזה. למשל, לפי נתוני Stock Trader's Almanac, 10,000 דולר שהושקעו בדאו ג'ונס בחודשי החורף ויצאו מהשוק והומרו לאג"ח בחודשי הקיץ בכל שנה מאז 1950, הניבו במצטבר 578,413 דולר. אותם 10,000 דולר שהושקעו הפוך היו משאירים את המשקיע עם 341 דולר בלבד.

פרופ' רוברט שילר אסף את התשואות החודשיות של ה-S&P 500 מ-1950 ועד מארס 2009. מסתבר שהיסטורית, החודשים מאי-אוקטובר מניבים תשואה מצטברת של 0.29% - שליש מהתשואה ההיסטורית שהניבו ההשקעות בחודשים נובמבר עד אפריל.

האם "אפקט מאי" יתממש גם השנה. אחרי הכול, השוק העולמי נקלע למשבר פיננסי שהוביל למיתון ריאלי - עמוק כמו המשבר של 1929. בתקופה כזו, אפשר לטעון, עדיף לא להיות בשוק - או שאולי דווקא כדאי מאוד להיות בשוק ולנצל את כל ההזדמנויות שאפשר לאסוף מהרצפה בזיל הזול. *

אל תשקיעו בסיסמאות, תמדדו את הממוצע הנע / טום ליידון

גם לאתר הזדמנויות, גם לתזמן אקזיט

השחקנים בשוק אוהבים את הפתגמים והסיסמאות שלהם, כמו "מכור במאי וצא מהשוק". אבל האם השקעות מחזוריות עובדות בשוק הנוכחי? עבור חלק מהמשקיעים אני בטוח שכן. ייתכן שחלקם אפילו עשו תשואה לא רעה. אבל לאסטרטגיות כאלו צריך להצמיד את ההסתייגות, "התוצאות אינן מאפיינות".

היום, כשארה"ב משלימה כמעט שנתיים של שוקי דובי, המשקיעים צריכים אסטרטגיה אחת שעובדת בכל אקלים, ושתשמור אותם בתוך השוק כשהוא עולה ומחוצה לו כשהוא יורד.

אסטרטגיה כזו תצביע על כך שהנאסד"ק הוא האינדקס הרציני היחיד שנמצא בטריטוריה חיובית בשנה החולפת, ושעונת הדו"חות הייתה נחמדה לכמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות, כמו גוגל , אפל ויאהו .

האסטרטגיה גם תצביע על כך שסין מראה סימני תנועה, כשחבילת התמריצים שלה, בסך 586 טריליון דולר, מתחילה להשפיע. יש שתי דרכים ליהנות מזה: דרך תעודות הסל FXI ו-SPDR S&P China (סימול: GXC).

איך אני מחליט במה להשקיע? זה פשוט: אני עוקב אחרי הממוצע הנע ל-200 יום האחרונים של ה-ETFs שמעניינים אותי. כאשר תעודה חוצה כלפי מעלה את קו המגמה ארוך הטווח שלה - אנחנו בפנים. כשהיא נופלת מתחת לקו ב-8% או יותר - אנחנו מוכרים.

האסטרטגיה הזו עוזרת לעצור את הדימום כאשר השוק משנה כיוון. חישבו על המשקיעים שרכבו על גל הנפט עד לשיא, נשארו שם ולא מכרו. הם הפסידו 50% ויותר כשהנפט ירד. באמצעות האסטרטגיה הם היו מפסידים רק 8% מהשיא. זה לא נשמע רע כל כך.

גם הקשר לתועלת הכי חשובה של האסטרטגיה: היא עוזרת לבטל רגשות. כולנו בני אדם, לכולנו יש רגשות, אבל כשזה מגיע להשקעות צריך להשתיק אותם ככל האפשר. על ידי הקפדה על אסטרטגיית "קנה והחזק" ממושמעת, הרגשות הללו לא יכתיבו יותר את החלטות ההשקעה שלכם.

אסטרטגיית "קנה והחזק" מתה. תחי הגישה הפרואקטיבית / תומאס קי

להיות אגרסיביים כשהשוק בתחתית

הגיע הזמן להשלים עם העובדה שאסטרטגיית "קנה והחזק" מתה. הכלכלה עוד לא התאוששה ואני מצפה שנראה עוד חולשה. רוצים לקנות ולהחזיק כל התקופה הזו? זו אסטרטגיה לא רלבנטית.

זה הזמן להיות פרואקטיביים וזריזים. הגישה הפרואקטיבית מתאימה במיוחד למשקיעים פרטיים. העיקרון הוא להפעיל אסטרטגיות לונג ושורט שכוללות נטילת סיכון מוגבל ומנוהל, תוך שמירה על משמעת ולהרוויח בכל מצב שוק.

מי שקנה והחזיק ב-9 השנים האחרונות, עד אפריל 2009, הפסיד במצטבר 33.9%. אבל לאורך הדרך השוק היה מאוד תנודתי והיו בו לא מעט הזדמנויות שמשקיע פרואקטיבי יכול היה לנצל.

לכן, חפשו אסטרטגיות יציאה מהשוק ואמצו את הגישה הפרואקטיבית ואת ארבע הפוזיציות עליהן המלצתי לאחרונה. שתי ההמלצות הראשונות, השמרניות, הן ג'נרל אלקטריק ומיקרוסופט . פוזיציות יציבות שמסוגלות לעמוד במזג האוויר הסוער.

כשנגיע לתחתית ייכנסו לעבודה שתי הפוזיציות הנוספות - תעודות הסל ProShares Ultra Real Estate (סימול: URE) ו-ProShares Ultra Financial (סימול: UYG). הן אגרסיביות, מתמחות בפיננסים ובנדל"ן, ואם זה לא מספיק - הן מייצרות תשואה שכפולה מתשואת הסקטור.

אתם לא צריכים להירתע: אם אנחנו בתחתית וקיבלנו לכך אישור, אגרסיביות מתאימה מאוד. כך צריך להשקיע: להיות שמרן כשהשוק בשיא ואגרסיבי כשהוא בתחתית. בשלב מסוים במהלך מאי אמליץ למכור את כל ארבע הפוזיציות וללכת על שורטים. ProShares UltraShort Dow 30 (סימול: DXD) תתאים לכך.

קנו ארה"ב, התרחקו מאינדקסים גלובליים / ג'ים לוול

התוואי של חודש מאי ברור

אחרי ראלי יוצא דופן מתחילת השנה, שסיפק את התשואות הטובות ביותר מאז המשבר הגדול של 1929, המשקיעים מרגישים יותר ביטחון לגבי ההווה והעתיד. קשה לטעון שזה סוף המשבר.

אולם בגרפים שלנו התוואי של מאי די ברור: קנו את השוק האמריקני והתרחקו מאינדקסים גלובליים. השקעה ב-ETF כמו VTI היא אפשרות אחת. אבל אפשר לפרק את הסל לאלמנטים שמרכיבים אותו ולהשיג תשואה גבוהה יותר.

למשל, מניות בעלות שווי שוק בינוני ונמוך ישיגו תשואה גבוהה יותר מאחיותיהן בעלות שווי השוק הגבוה או השוק הכללי, בהשוואה לחודשי מאי קודמים. VXF או תעודת הסל הדינמית יותר PowerShares Dynamic Mid Cap (סימול: PJG) הן שתי דוגמאות. עוד מומלצות שלי בקטגוריה הן IJK ו-PowerShares Dynamic Small Cap Growth (PJM).

האינדיקטורים העונתיים שלנו מצביעים על כמה הזדמנויות סקטוריאליות. תחום האנרגיה, למשל, מקבל אור ירוק, והחודש אני מעדיף את הקרן United States Oil Fund (סימול: USO).

בעוד הנפט הגולמי עלול להתברר כמדרון חלקלק, הטכנולוגיה משיגה דריסת רגל משמעותית על מסכי הסוחרים במאי. מדוע? כשהמערכות הפיננסיות יתאזנו, חברות הטכנולוגיה ינשמו ביתר קלות. וכדי להתגבר על המיתון או לנצל את היציאה ממנו יהיה צורך כמעט אוניברסלי לשדרוג טכנולוגי. אני אוהב את תעודת הסל הרחבה XLK , ואת PSI שמתמקדת בשבבים.

במקרה שמאי יתברר כחודש חלש, נצטרך אג"ח מוגנות מאינפלציה. לשם כך אבחר ב- TIP . ונראה שסקטור הבריאות ממוצב היטב כדי להרוויח מהשוק ששקוע בבוץ המיתון. הבחירה שלי היא PJP .

במקום לראות את כספכם מעלה עובש או מתכווץ / מייקל שולמן

להיות ולא להיות עם שורטים

אני לא דובי בגישה שלי, אבל אני יודע לעשות חשבון פשוט: הנתונים הפונדמנטליים ממשיכים להידרדר, יגרמו לרווחי החברות לקטון וישלחו מטה את השוק. אז מה צריך לעשות משקיע חכם? לראות את כספו מעלה עובש ומתכווץ?

חברת GILD , למשל, היא אחת החברות הטובות, העשירות במזומנים והצומחות ביותר בעולם, ואתם יכולים למכור אופציות Call עליה. להזכירכם, האופציה נותנת את הזכות לקנות נכס במחיר מסוים, ולהרוויח כאשר מחיר הנכס עולה.

לחילופין, תוכלו למכור בחסר (שורט) ולהרוויח אם מחירי הנכסים יירדו. ETFs הפוכים עולים כאשר הנכס שאחריו הם עוקבים יורד. חלקם עושים זאת ביחס של 1 ל-1, יש כאלה שמכפילים ליחס של 1 ל-2 ועכשיו יש גם ETFs ביחס של 1 ל-3.

אני הייתי מפעיל אותם על תעשיית הבנקים. בחודשים הקרובים ובשנים הבאות הם צריכים לגייס הון, וזה יהיה כרוך בדילול מאסיבי של בעלי המניות ויגרום לירידת מחירי המניות.

אפשר להרוויח מזה באמצעות ProShares Short Financials (סימול: SEF) שפועלת ביחס של 1 ל-1, ProShares UltraShort Financials (סימול: SKF) שביחס כפול והתעודה המשולשת Financial Bear 3x Shares (סימול: FAZ).

חפש את השור

ההמלצות של הניוזלטרים

עשרת הניוזלטרים המצטיינים מתחילת השנה הניבו עד ה-30 באפריל תשואות של עד 67.9% למשקיעים שיישמו את המלצותיהם.

מה סוד ההצלחה המדהימה הזו? שלושה מהם חייבים חלק ניכר מהתשואות להשקעה בגידור אינפלציה, כמו בזהב, כסף וחברות כרייה. הגוף שדורג במקום הראשון, The Dines Letter, חייב את התשואה שלו גם לחברות כריית אורניום.

בניגוד לניוזלטרים אחרים, שעשויים לתת למנויים שלהם רשימת המלצות שכוללת מאות מניות, הניוזלטרים האלו נוטים להתמקד במניה אחת בכל פעם, לאחר שהם מנתחים בצורה מעמיקה את הנתונים הפונדנמנטלים שלה.

בטבלת המניות המומלצות תמצאו את רשימת המניות שכעת מומלצות על ידי שניים לפחות מהניוזלטרים המצטיינים מתחילת השנה.

[לאתר תעודות סל ו-ETF's]

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch