חברות התקשורת יחויבו ליידע את הלקוח מהו הקנס שיידרש לשלם על הפסקת התקשרות

המשרד מתכנן שכל המפעילים יחויבו לציין בחשבון הטלפון את מועד תום תקופת ההתחייבות וכן את גובה הקנס שיידרש המנוי לשלם במקרה שיחליט להפסיק את ההתקשרות לפני תום ההתחייבות

משרד התקשורת מפרסם שימוע נוסף לחברות התקשורת לקראת שינוי חדש שהוא מוביל בחשבונות הטלפון המגיעים ללקוחות.

המשרד מתכנן שכל המפעילים יחויבו לציין בחשבון הטלפון את מועד תום תקופת ההתחייבות וכן את גובה הקנס שיידרש המנוי לשלם במקרה שיחליט להפסיק את ההתקשרות עם החברה לפני תום תקופת ההתחייבות.

לדברי המשרד, עד כה החברות נדרשו לפעול על-פי תקן ישראלי 5262, אשר הוכן על-ידי מכון התקנים הישראלי. מהניסיון שהצטבר בשנים האחרונות, ובהתאם לתפיסה הצרכנית שהוא מוביל ולצורך הבטחת הגילוי הנאות והגברת השקיפות והבהירות בחשבון הטלפון המוגש למנוי, נקבעו כללים מפורטים יותר בעניין, הכוללים בין היתר דרישה להצגת נתונים אשר מפעילי התקשורת אינם מחוייבים להציג כיום על-פי התקן.

עם קביעת הכללים יצא המשרד בשימוע לעניין מועד כניסתם לתוקף ולגבי הבהרות נוספות בעניין התקן, אשר בסיומו נקבע כי חברות התקשורת יחויבו לספק לצרכנים חשבון ברור ומפורט יותר החל מתאריך 31.12.09.