הפסדי ג'נרל מוטורס כמעט והוכפלו ל-6 מיליארד דולר אך התוצאות טובות מהצפי; "שרפה" 10.2 מיליארד דולר

הכנסותיה נחתכו בחצי ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-22.4 מיליארד דולר ; ההפסד למניה גם הוא כמעט והוכפל והסתכם ב-9.78 דולר למניה לעומת הפסד של 5.8 דולר למניה ברבעון המקביל

יצרנית הרכב, ג'נרל מוטורס , דיווחה על הפסד אדיר של 6 מיליארד דולר ברבעון הראשון, לעומת הפסד של 3.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-82% בשיעור ההפסד. המניה יורדת במסחר המוקדם ביותר מ-10%.

החברה דיווחה כי "שרפה" 10.2 מיליארד דולר במהלך הרבעון, כאשר היא פועלת תחת הפיקוח הפדרלי כחלק מתוכנית הסיוע לה, וזאת כאשר מכירותיה ברחבי העולם נחתכו והיא מתאמצת לקצץ בעלויות. זאת לעומת אובדן מזומנים בסך של 3.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

הכנסותיה נחתכו בחצי ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-22.4 מיליארד דולר. ההפסד למניה גם הוא כמעט והוכפל והסתכם ב-9.78 דולר למניה לעומת הפסד של 5.8 דולר למניה ברבעון המקביל.

בניטרול סעיפים חד פעמיים בסך 73 מיליון דולר, הסתכם ההפסד (NON GAAP) של GM ב-9.66 דולר למניה, או 5.9 מיליארד דולר לעומת הפסד של 400 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד מה שמגדיל את שיעור ההפסד שרשמה פי כמעט 15. ממוצע האנליסטים בשוק שהציג מנעד רחב במיוחד הפעם, וצפה לה הפסד של 11.05 דולר למניה, כך שלמרות ההפסד האדיר ניראה כי היה יכול להיות עוד יותר גרוע...

נזכיר כי ב-1 ביוני יסתיים האולטימטום שנתן הממשל לחברה, כאשר עד לתאריך זה אמורה החברה להגיע להסכם כולל מול כל ספקיה ולחתוך יותר מ-40 מיליארד דולר ממצבת חובה. . עד כה לקחה החברה הלוואות חירום בהיקף של 15.4 מיליארד דולר מהממשל. היום אמרה החברה כי עוד לא הגיעה להסכם הנדרש עם ארגון עובדי הרכב, UAW.

עוד נזכיר כי ממשל אובמה פיטר את מנכ"ל החברה, ריק וואגונר בסיום הרבעון הראשון.

**הרחבה מיד**