מנכ"ל eBay: סקייפ שווה יותר מ-2 מיליארד דולר

בחודש שעבר הודיעה eBay כי היא מתכננת לפצל את סקייפ, החברה-הבת לטלפוניה באמצעות האינטרנט, באמצעות הנפקה ראשונית לציבור במחצית הראשונה של 2010

הערכת שווי של 2 מיליארד דולר לסקייפ היא נמוכה מדי - כך אמר אתמול (ד') ג'ון דונהיו, מנכ"ל החברה-האם, eBay, בתשובה לשאלה שהופנתה אליו בכנס כלכלי בברצלונה. "זה מחיר נמוך מדי. אין הרבה נכסים שיש להם צמיחה כזו", אמר.

בחודש שעבר הודיעה eBay, הפועלת בעמק הסיליקון בקליפורניה, כי היא מתכננת לפצל את סקייפ, החברה-הבת לטלפוניה באמצעות האינטרנט, באמצעות הנפקה ראשונית לציבור במחצית הראשונה של 2010. אנליסטים העריכו כי סקייפ תונפק לפי שווי של 2 מיליארד דולר, לעומת 2.6 מיליארד דולר שבהם רכשה אותה eBay ב-2005.

לפי כמה מקורות, מייסדי סקייפ, ניקלאס זנסטרום וג'אנוס פריס, פנו אל כמה חברות פרייבט אקוויטי, במאמץ לגייס אותן לעסקה שבה הם יחזרו לרכוש את החברה שייסדו. דונהיו סירב אתמול להגיב לשאלה אם eBay קיבלה פניה מגורמים שמתעניינים בסקייפ.

"זו חברה בורסאית. נצטרך לבדוק לעומק כל פניה כזו, וזה מה שנעשה", אמר דונהיו. עוד אמר בכנס בברצלונה שבסקייפ, שהוקמה לפני חמש שנים רשומים כעת 400 מיליון משתמשים. לדבריו, סקייפ הפכה לזמינה ב-iPhone של אפל לפני שלושה שבועות. "בתוך 24 שעות סקייפ הפכה ליישום הגדול ביותר של iPhone ב-40 מדינות", סיפר. "10% ממשתמשי iPhone כבר הורידו אותה למכשירים שלהם".

דונהיו אמר ש-eBay מאמינה שהמסחר האלקטרוני יגדל מהרמה הנוכחית של 5% מסך המסחר הקמעוני ל-15%-20%.

בחודש שעבר דיווחה החברה על רווח של 357 מיליון דולר ברבעון הראשון, ירידה מ-460 מיליון דולר ברבעון המקביל, על רקע הפגיעה במכירות הבינלאומיות המתורגמות לדולר שהתחזק בינתיים, והמשבר העולמי שפוגע במכירות הפומביות, פעילות הליבה שלה.

דונהיו אמר כי eBay הרגישה בחודש מאי 2008 לראשונה את העובדה שהצרכנים מהדקים את החגורה - תחילה בארה"ב ואחר כך בבריטניה ובחלקים נוספים של אירופה. "זה נמשך באירופה וברחבי אסיה. איש אינו יודע מה יקרה בהמשך", אמר.