סטיב באלמר: "לעומת גוגל, מיקרוסופט היא רק סטארט-אפ בתחום החיפוש"

מנכ"ל מיקרוסופט אמר לסטודנטים באוניברסיטת סטנפורד: "לגוגל יש יותר כסף להשקיע בחיפוש, אבל אנחנו יכולים ליטול יותר סיכונים"

"הבעיה היא לא רק שאנחנו השחקנית השנייה או השלישית בגודלה בעולם בתחום החיפוש המקוון. הבעיה היא שהשחקנית שמובילה את השוק גדולה מאיתנו בהרבה", כך הודה שלשום סטיב באלמר, מנכ"ל ענקית התוכנה והאינטרנט מיקרוסופט , בעת ביקור באוניברסיטת סטנפורד, שם דיבר עם סטודנטים.

באלמר, לפי הדיווח ב-Cnet, כיוון לכך שבמקום הראשון ניצבת גוגל, שדרכה נעשים מרבית החיפושים המקוונים בעולם. לפי נתוני comScore, כ-64% מהחיפושים המקוונים בארה"ב נעשו במארס באמצעות גוגל; 20.5% באמצעות יאהו ו-8.3% באמצעות אתרי מיקרוסופט השונים.

לדבריו, לגוגל יש יותר כסף שמאפשר לה להשקיע ביותר תחומים ממה שמיקרוסופט יכולה לעשות. מיקרוסופט לא יכולה להתחרות בגוגל בסכומי ההשקעה בתחום החיפוש אבל במקביל, יש לה פחות הכנסות להגן עליהן, ולכן היא יכולה לקחת יותר סיכונים ממה שיכולה ליטול על עצמה מובילת השוק. "בתחום החיפוש אנחנו יותר כמו סטארט-אפ מאשר חברת ענק", אמר.

באלמר לא הרחיב לגבי התוכניות של מיקרוסופט לשינוי המפה אבל אמר ש"לא כל המוצרים שלנו יצליחו. חלק מהמוצרים החדשים שננסה הולכים להיות אסון".

מיקרוסופט נמצאת בימים אלה בעיצומו של מהלך פיטורים במסגרתו היא שולחת לביתם 5,000 מעובדיה. באלמר רמז במייל ששלח לעובדי החברה שלשום כי החברה עשויה לבצע פיטורים נוספים, בהתאם לנסיבות המשתנות.

בשיחתו עם הסטודנטים דיבר באלמר גם על הכלכלה העולמית שנמצאת במשבר, אך מצד שני, אמר, נוצרת כעת אפשרות ליזמים צעירים להקים עסקים חדשים משלהם. הוא כינה את המצב "רע מאוד" - הגדרה שלא הפתיעה אף אחד - והוסיף כי "העולם לווה יותר מדי כסף".

באלמר סיפר לסטודנטים אף כי עזב בעצמו את לימודי התואר במנהל עסקים בסטנפורד כדי להצטרף לשורות מיקרוסופט. "ידעתי לקרוא מאזנים, אבל לא הרבה יותר מזה", העיד על עצמו.

כאשר נשאל לגבי העסקה לרכישת יאהו והכישלון המתמשך של המו"מ בין החברות, אמר: "יש כאן הזדמנות ליצור מוצר חיפוש טוב יותר על-ידי כך שיהיו לנו יותר לקוחות והוא יפנה לקהל רחב יותר. זה יכול לקרות בשלב מסוים, ויכול גם שלא לקרות. ייתכן שיש בינינו שיחות וייתכן שאין. אני מעדיף שלא להגיב". באלמר, למרות המסרים החיוביים, ממשיך לשמור את הקלפים קרוב לחזה.