תוצאות מבחני הלחץ: עשרה מתוך 19 הבנקים שנבחנו צריכים לגייס סכום של 74.6 מיליארד דולר; בנק אוף אמריקה צריך לגייס 33.9 מיליארד ד'

בתרחיש הגרוע ביותר צפויים הבנקים להפסיד 455 מיליארד דולר בשנתיים ; אמריקן אקספרס לא צריכה לגייס הון נוסף ; סיטי צריך לגייס 5.5 מיליארד ד' ; GMAC צריכה לגייס 11.5 מיליארד ד' ; וולס פארגו ומורגן סטנלי הודיעו לפני פרסום התוצאות על הנפקות של 6 ו-5 מיליארד דולר

הפדרל ריזרב וה-FDIC, התאגיד הפדרלי שמבטח פיקדונות בנקאיים פירסמו את תוצאות מבחני הלחץ בחצות כשחלק מהחששות הכבדים אכן התאמתו. 10 מתוך 19 מהבנקים שנבחנו ייאלצו לגייס סכום של 74.6 מיליארד דולר במשותף.

על פי התרחיש הגרוע ביותר של מבחני הלחץ, יפסידו הבנקים בשנתיים הקרובות כ-9.1% מכלל החובות של הלווים שלהם. ההפסד המצטבר של המוסדות הפיננסיים יעמוד במקרה קיצוני כזה על 455 מיליארד דולר.

הבנק שייאלץ לגייס את הסכום הגבוה ביותר הוא בנק אוף אמריקה שצריך לפי התוצאות לגייס סכום עתק של 33.9 מיליארד דולר. במסחר המאוחר, מתחזקת מניית הבנק ב-3.4%.

אחריו, צריך לגייס וולס פארגו סכום של 13.2 מיליארד ד'. וולס פארגו הודיע היום לאחר המסחר על הנפקת מניות של 6 מיליארד דולר. ההודעה יצאה כחצי שעה לפני פרסום מבחני הלחץ למוסדות הפיננסיים בארה"ב על ידי הממשל האמריקני.

מורגן סטנלי הודיע על הנפקת מניות של 2 מיליארד דולר והנפקה של אג"ח בהיקף של 3 מיליארד דולר נוספים לפני תוצאות המבחנים שהראו כי הוא צריך לגייס 1.8 מיליארד דולר.

בנק רג'ונס פייננשל ייאלץ לגייס על התוצאות סכום של 2.5 מיליארד דולר.

סיטי צריך לגייס 5.5 מיליארד דולר והודיע לאחר פירסום התוצאות כי ירחיב את ההנפקה המתוכננת של מניות הבנק לסכום של 5.5 מיליארד דולר בכדי לעמוד בדרישות מבחני הלחץ.

החטיבה הפיננסית של ג'נרל מוטורס - GMAC צריכה לגייס 11.5 מיליארד דולר.

בין החברות שעברו את מבחני הלחץ בהצלחה ואינן מחוייבות לגייס הון נוסף נמצאות חברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס , גולדמן זאקס . בנק ניו-יורק מלון , קפיטל וואן פייננשיאל , JP מורגן צ'ייס , מט לייף וסטייט סטריט .