מגזר הפיננסים הוביל את ה-S&P 500 לעלייה של 2.4% היום ולעלייה שבועית של 5.9%; סיטי עלתה ב-5.5%

בנק אוף אמריקה עלתה ב-4.9% ; וולס פארגו זינקה ב-13.8% ; JP מורגן קפצה ב-10.5% ; AIG עלתה ב-3.1% לאחר פרסום הדו"ח ; גוגל עלתה ב-2.7% ; שיעור האבטלה בארה"ב עלה ל-8.9% - שיא של 26 שנה

המסחר בוול סטריט ננעל היום בעליות שרי כשהדאו ג'ונס וה-S&P 500 ננעלו ברמת שיא לארבעת חודשי המסחר האחרונים. המסחר התנהל היום על רקע שני אירועים מרכזיים. האחד הוא פרסום תוצאות 'מבחני הלחץ' של הבנקים אמש בארה"ב, והשני הוא פרסום נתוני התעסוקה שעה לפני פתיחת המסחר.

שני הנתונים לא היו האופטימייים ביותר, מבחני הלחץ דיווחו על צורך של 10 בנקים בגיוס של 74.6 מיליארד דולר ונתוני התעסוקה הצביעו על עלייה בשיעור האבטלה ל-8.9% - שפל של 26 שנה. למרות הנתונים הללו,המשקיעים קיבלו את הדיווחים בעליות שערים שנבעו בעיקר בשל השקיפות והידיעה מהם האתגרים של הכלכלה האמריקנית כשלפני הפירסומים ההערכות היו פסימיות מאשר התוצאות בפועל.

מניות הפיננסים הובילו את עליות השערים כשהמשקיעים התבשרו כי חלק מהבנקים כבר גייס חלק מהסכומים הנדרשים מהם בכדי לעמוד בקריטריונים של מבחני הלחץ.

מכל מקום, המסחר בבורסות האחרות בעולם הצביע על אופטימיות בקרב המשקיעים. באסיה ננעל המסחר בעליות מתונות, ובאירופה ננעל המסחר בעליות שבין 1% ל-2% במדדים המובילים.

מדד דאו ג'ונס עלה היום ב-2% 8,574.6 נק' ,ה-S&P 500 עלה ב-2.4% ל-929.23 נק' , הנאסד"ק עלה היום ב-1.3% ל-1,739 נק'.

בסיכום שבועי עלה מדד הדאו ג'ונס ב-4.4%, ה-S&P 500 הוסיף 5.9% לערכו ומדד הנאסד"ק התחזק השבוע ב-1.1%.

זירת המאקרו

בשעה 15:30 לפי שעון ישראל פורסמו נתוני התעסוקה המרכזים לחודש אפריל. מספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי הציג ירידה של 539 אלף מועסקים לעומת צפי לירידה של 600 אלף משרות, אחרי ירידה של 699 אלף משרות לעומת קריאה קודמת של 663 אלף משרות במארס.

שיעור האבטלה כצפוי עלה ל-8.9% מ-8.5% במארס. זהו שיעור האבטלה הגדול ביותר מזה 26 שנה. כך מסר היום (שישי) משרד העבודה האמריקני. זוהי הירידה החודשית ה-16 ברציפות במספר המועסקים. סך המשרות שאיבד המשק האמריקני מהמיתון הנוכחי עומד על כ-5.7 מיליון משרות.

השכר הממוצע לשעה עלה ב-0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.2%, בהמשך לעלייה של 0.2% במארס, ושבוע עבודה ממוצע בארה"ב נשאר כצפוי בן 33.2 שעות.

בשעה 17:00 לפי שעון ישראל פורסם נתון המלאי העסקי לחודש מארס שירד ב-1.6% לעומת צפי לירידה של 1% בלבד. הנתון לפברואר תוקן לירידה של 1.7% מ-1.5% שנרשמה בחודש שעבר.

במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו-יורק, מחיר החוזים על הנפט לחודש יוני עלה היום ב-3.4% ל-58.63 ד' לחבית,בחישוב שבועי עלה מחיר הנפט ב-10.2%.

מניות בכותרות

מי שריכזו היום את הענין הגדול ביותר הן מניות מגזר הפיננסים, ובפרט מניות המוסדות שנכללו ב'מבחני הלחץ', אשר תוצאותיהם פורסמו אמש.

מורגן סטנלי הודיע כי מכר הבוקר חבילת מניות בשווי של 3.5 מיליארד דולר ובנק וולס פארגו דיווח כי מכר מניות של הבנק בשווי של 7.5 מיליארד דולר. שתי העסקאות היו גדולות מהצפוי ונסגרו במחיר הנמוך בכ-11% ממחיר הסגירה של המניות ביום חמישי בוול סטריט.

בנק אוף אמריקה שצריך לגייס 33.9 מיליארד דולר הודיע כי ימכור 1.25 מיליארד מניות של הבנק ויבצע במקביל מכירה של חלק מנכסיו.

אחריהם ברשימה - החטיבה הפיננסית של ג'נרל מוטורס , סיטי , רג'ונס פייננשל ומורגן סטנלי .

בין החברות שעברו את מבחני הלחץ בהצלחה ואינן מחוייבות לגייס הון נוסף נמצאות חברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס , גולדמן זאקס , בנק ניו-יורק מלון , קפיטל וואן פייננשל , JP מורגן צ'ייס , מט לייף סטייט סטריט .

מניית AIG ריכזה ענין רב על רקע הדו"חות הכספיים המאכזבים שפירסמה אמש החברה אחרי נעילת המסחר.

פירמת אמטק פירסמה היום סקירה מעודכנת על מניית גוגל , בה היא ממליצה על המנייה המלצת "קנייה"במחיר יעד של 480 דולר למניה המשקף לה פרמיה של כ-20% על מחיר המניה כפי שננעל אתמול בוול סטריט.

ישראליות בוול סטריט

מניות שהמשיכו לרכז ענין הן מניות החברות שדיווחו השבוע על תוצאותיהן - ובעיקר נייס , שצללה אתמול ב-16.4%, אלווריון , גיוון וכמובן טבע .

מניות דלק US ואלון USA , שאף הן היו בין המדווחות השבוע, ייסחרו על רקע המשך העלייה במחירי הנפט.