האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בירדן: "נקדם את השלום במזה"ת"

לדברי האפיפיור, תהליך השלום נפגע במשך השנים כתוצאה מאינטרסים פוליטיים, אך ביכולת הכנסיה להציע "סיוע רוחני" להשגת המטרה ; בתחילת השבוע הבא יגיע האפיפיור לסייר בישראל וברשות הפלסטינית

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 נחת אתמול (ו') בשעות הצהריים בירדן, שם יתחיל את ביקורו במזרח-התיכון. הוא צפוי להיפגש עם המלך עבדאללה, שקידם את פניו בשדה-התעופה, ועם המלכה רניה. כך דווח בגלי צה"ל.

בתחילת השבוע הבא יגיע האפיפיור לסייר בישראל וברשות הפלסטינית.

בנדיקטוס ה-16 הגיע לירדן כתחנה ראשונה בביקורו במזרח-התיכון, בין היתר על מנת לברך את האוכלוסייה הנוצרית-קתולית הזעירה שמתגוררת במדינה, אך גם כדי לשפר את היחסים בין הכנסיה לבין הציבור המוסלמי.

"נוכל להציע סיוע רוחני לקידום השלום"

הכס הקדוש אמר לעיתונאים במהלך הטיסה כי הוא מקווה שהכנסייה הקתולית תוכל לסייע לתהליך השלום במזרח-התיכון. מלך ירדן חיזק את דברי האפיפיור, ואמר בשדה-התעופה כי "הוא משבח את מחוייבותו לשיפור את היחסים בין מוסלמים לנוצרים".

לדברי האפיפיור, תהליך השלום נפגע במשך השנים כתוצאה מאינטרסים פוליטיים, אך ביכולת הכנסיה להציע "סיוע רוחני" בהשגת מטרה זאת. "אנחנו לא כוח פוליטי, אבל יש לנו עוצמה רוחנית", הסביר האפיפיור, "זה כוח שבהחלט יכול לקדם את השלום".

בממלכה ההאשמית חוששים ממהומות של חברי ארגונים איסלאמיים, המתנגדים לביקור האפיפיור באומרם כי הוא עוד לא התנצל על התבטאויותיו נגד דתם. כזכור, בנדיקטוס ה-16 ציטט התבטאות לפיה הנביא מוחמד הביא לעולם רק רוע וחוסר אנושיות, והפיץ את הדת המוסלמית על חרב.

שר הדתות קורא לאפיפיור להוקיע את מכחישי השואה

שר הדתות, יעקב מרגי, קורא לאפיפיור בנדיקטוס ה-16 להוקיע במהלך ביקורו בארץ את מכחישי השואה והאנטישמים.

לדבריו, ביקורו המתוכנן של האפיפיור במוזיאון "יד-ושם" יעניק לו הזדמנות מבורכת ובימה הולמת על מנת לשים קץ לפרסומים, על-פיהם כביכול מסרבת הכנסיה לפרסם גינוי למכחישי השואה והאנטישמים.

יושב-ראש וועד רבני יש"ע, הרב דב ליאור, מחשובי המנהיגים בציונות הדתית, קורא להחרים את ביקור האפיפיור: "אין להשתתף בשום אירוע שיש בו מנתינת כבוד או הערכה לאפיפיור או לנצרות בכלל", כתב ליאור לחברי הכנסת של מפלגת "האיחוד הלאומי".