בעלי המניות של גולדמן זאקס התנגדו למועצת המנהלים - לראשונה מאז הנפקתו ב-1999

הצביעו בעד הצעה שתתיר לרוב פשוט לבצע שינויים בחברה ; כיום דרוש בגולדמן זאקס רוב של 80% מבעלי המניות שבידי הציבור כדי לבצע שינויים כגון הדחת דירקטור ; מניית גולדמן זאקס צנחה בשנה החולפת ב-61%

בעלי המניות של גולדמן זאקס התנגדו היום (שבת) - לראשונה מאז הנפקתו לציבור של הבנק ב-1999 - למועצת המנהלים שלו, והצביעו בעד הצעה שתתיר לרוב פשוט לבצע שינויים בחברה.

"למעשה, מדובר במאבק בין בעלי המניות לדירקטוריון על 'מי יאמר את המילה האחרונה'", אמר אלינור בלוקסהאם, נשיאת הברית לממשל תאגידי באוהיו. "הצבעה מהווה איתות עצום מבעלי המניות, במונחי המעורבות שלהם במתרחש".

בגולדמן זאקס דרוש כיום רוב של 80% מבעלי המניות שבידי הציבור כדי לבצע שינויים, כגון הדחת דירקטור. זאת, בטענה כי הכלל מגן על משקיעי מיעוט מפני טקטיקות "כפייתיות", כולל שינוי אפשרי במבנה השליטה.

לויד בלנקפיין, יו"ר ומנכ"ל הבנק, התמודד היום בעת האסיפה השנתית של בעלי המניות עם מטח של שאלות, וזאת לאחר שמניית גולדמן זאקס צנחה בשנה החולפת ב-61%, והחברה קיבלה 10 מיליארד דולר בכספי חילוץ ממשלתיים.

גולדמן זאקס משתרך אחר כמה ממתחריו באימוץ הצבעת "הרוב הפשוט". מורגן סטנלי, לדוגמה, הציעה לשים סוף להצבעת הרוב המוחלט עוד בפגישה השנתית בשנה שעברה.

דוברו של גולדמן זאקס אמר כי ההצעה דורשת תיקון בתקנון של החברה, כאשר תיקון זה יצטרכו לאשר באסיפה השנתית הבאה, כלומר ב-2010.