GMAC תקבל מהממשל עוד 7.5 מיליארד דולר; לפי מבחן הלחץ היא זקוקה ל-11.5 מיליארד

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר: "המימון הוא קריטי לתהליך הארגון מחדש, ופירושו של דבר הוא ש-GMAC צריכה להיות מסוגלת לספק הלוואות לאמריקנים שמעוניינים לרכוש מכוניות"

חברת המימון GMAC הנתונה בקשיים עשויה לקבל השבוע הזרמת הון בסך 7.5 מיליארד דולר מהממשל הפדרלי של ארה"ב. כך דיווח ה"וושינגטון פוסט" אתמול (שבת), בהסתמך על מקורות שזהותם לא נחשפה.

שר האוצר, טימותי גייתנר, אמר שלשום (ו') לערוץ הטלוויזיה של רויטרס שהממשל יספק תמיכה משמעותית ל-GMAC, שהיא ספקית חיונית של מימון לרכישת כלי רכב מתוצרת ארה"ב. משרד האוצר ורשויות הפיקוח על תעשיית הבנקאות בארה"ב אומרים ש-GMAC צריכה לגייס 11.5 מיליארד דולר כדי להתמודד עם הידרדרות כלכלית אפשרית.

GMAC, לשעבר זרוע הפיננסים של יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס , כבר קיבלה 5 מיליארד דולר מהממשל. בנוסף לכך, הלווה משרד האוצר לג'נרל מוטורס 884 מיליון דולר לתמיכה בפעילויות ההלוואה של GMAC. במסגרת ארגונה מחדש של קרייזלר, אמורה GMAC להשתלט על הפעילות של קרייזלר פייננשל, זרוע המימון של המתחרה.

כאשר ממשל אובמה הכריז ב-30 באפריל על עתירתה של קרייזלר לבית המשפט להעניק לה מעמד של פשיטת רגל, הוא הודיע כי יציע סיוע ל-GMAC, כולל הזרמת הון, כדי לאפשר ל-GMAC לממן את פעילויות המכירה של קרייזלר.

דובר GMAC, טוני סימונטי, אמר שהחברה מצפה שהממשלה תספק לה הון חדש בקרוב, כדי לאפשר לה להשתלט על פעילויות קרייזלר. הוא הוסיף כי מדובר במהלך נפרד מכל גיוס הון שתבצע החברה כדי להשיג את 11.5 מיליארד הדולר שהורו לה רשויות הפיקוח לגייס.

גייתנר הבהיר שהממשלה מוכנה להציע סכום גדול. "המימון הוא קריטי לתהליך הארגון מחדש, ופירושו של דבר הוא ש-GMAC צריכה להיות מסוגלת לספק הלוואות לאמריקנים שמעוניינים לרכוש מכוניות", אמר גייתנר.