עידו סמואל לא התייצב לפוליגרף - וחוייב לפצות לקוחות ב-1.3 מיליון שקל

סמואל "התפרסם" לפני כשנה בתוכנית "שומר מסך" של אמנון לוי כמי שהשקיע בכספי אנשים תמימים באפיקים ספקולטיביים

בית משפט השלום בתל-אביב חייב את הברוקר עידו סמואל, הבעלים ומנכ"ל מכללת "ברוקרטוב" ללימודי שוק ההון, לפצות 3 משקיעים בסכום כולל של כ-1.3 מיליון שקל, לאחר שסירב להיבדק בפוליגרף כפי שסוכם.

סמואל "התפרסם" לפני כשנה בתוכנית "שומר מסך" של אמנון לוי, כמי שהשקיע בכספי אנשים תמימים באפיקים ספקולטיביים. מאחר שלסמואל לא היה רישיון ניהול תיקים ולפיכך נאסר עליו לנהל השקעה של יותר מחמישה לקוחות, הוא יצר מבנה של קרן גידור ודרכה אסף עשרות לקוחות, תוך עקיפת האיסור החוקי.

כמה מהלקוחות תבעו אותו, וכעת ניתן פסק דין ב-3 תביעות שאוחדו. ככל הידוע, זהו פסק הדין הראשון שניתן נגד סמואל.

סמואל לא כפר בטענות התובעים, שיוצגו על-ידי עוה"ד אסף ותומר ברם ממשרד ברם-דחוח, לפיהן הוא הפסיד את כספם והתחייב אישית להחזיר 80% מההשקעה. המחלוקת היתה האם התחייבותו להשיב 80% היא מיידית מרגע שסמואל מודיע על הפסד, או שהוא מחויב להשיב רק כעבור שנה ממועד זה.

לפני כחודשיים הגיעו הצדדים להסדר דיוני, שלפיו ההכרעה בשאלה זו תהיה על בסיס בדיקת פוליגרף, כאשר צד שלא יתייצב לבדיקה ייחשב כמי שנמצא דובר שקר. התובעים נבדקו ונמצאו דוברי אמת. פרקליטו של סמואל ביקש תחילה דחייה במועד הבדיקה, בנימוק שסמואל חולה. הדחייה אושרה אך גם בחלוף מספר שבועות סמואל לא תיאם מועד לבדיקה ולכן תואם לו מועד, אליו לא התייצב.

לכן חייב אותו השופט משה סובל לשלם לכל אחד מ-3 התובעים את מלוא סכום השקעתם, וכן הוצאות משפט ושכר-טרחת עורך דין. (ת.א. 55847/08).