הרשות השנייה החליטה להתחיל בחילוט ערבויות מרשת ומערוץ 10

(עדכון) - קשת, רשת וערוץ 10 לא שילמו תמלוגים ודמי זיכיון בגובה 35 מיליון שקל מזה כ-3-4 חודשים ; חילוט הכספים עשוי לסכן את מעמדן של הזכייניות מול הבנקים ; הזכייניות טוענות כי בכוונתן להעביר את הכספים

קשת, רשת וערוץ 10 לא משלמות תמלוגים ודמי זיכיון מזה כ-3-4 חודשים, כך נודע ל"גלובס". על פי הערכות, היקף החובות של שלושת הזכייניות בגין דמי הזיכיון, התמלוגים והמע"מ נאמדים בכ-35 מיליון שקל. עוד נודע כי היום תערוך הנהלת הרשות השנייה שימוע לזכייניות, זאת בטרם חילוט ערבויות בגין חובות אלה.

בישיבת המועצה שהתקיימה הערב והסתיימה בשעה זו הוחלט להתחיל בתהליך של חילוט ערבויות מרשת ומערוץ 10, זאת לאחר שהשתיים לא העבירו את הכספים, אלא אם יימצא פיתרון עד לישיבת ועדת הכספים הבאה של המועצה שתתקיים ביום ג' הבא.

כאמור, מזה כ-3-4 חודשים שהן זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת; והן זכיינית ערוץ 10, ישראל 10, לא משלמות את דמי הזיכיון והתמלוגים כפי שעליהן לעשות על פי חוק. דמי הזיכיון מיועדים לרשות השנייה ואילו התמלוגים לקופת המדינה. הנהלת הרשות השנייה מבחינתה נחושה לבצע חילוט מיידי לסכומים אלה, זאת במידה והשלוש לא יודיעו על תשלום מיידי של החוב.

גורמים בשוק הטלוויזיה אמרו היום ל"גלובס" כי זכייניות הערוצים המסחריים ניצלו את אי הבהירות שחלה בתקופה האחרונה, הן בשל הובלת מועצת הרשות לתהליך "מיקוד הרגולציה" והן בשל חוק ההסדרים, מה שגרם להן להעריך כי הרשות צפויה לוותר על חובות אלה או לפחות על חלקם. יחד עם זאת, הנהלת הרשות הבהירה להן כי אין בכוונתה לוותר על התשלומים ובמידה והם לא ישולמו בימים אלה היא תבצע חילוט מיידי.

יש לציין כי בתקופה זו, חילוט הוא מהלך בעייתי למדי עבור זכייניות הערוצים המסחריים שכן הוא עשוי לסכן את מצבם מול הבנקים, דבר שבתקופה זו יפגע משמעותית במעמדן וכן באשראי שמוענק להן.

במקביל, הזכייניות כבר עדכנו את הרשות השנייה בדבר הכוונה לשלם את הכספים, וכעת הן תמהות מדוע יש לקיים בכל זאת את השימוע לאחר שבמילא הובטח כי הכספים יועברו על ידן במלואם. גורמים בקרב הזכייניות התרעמו היום לנוכח קיום השימוע לאחר שאישרו את כוונתן להעביר את הכספים ולהימנע מחילוט.

לא נמסרה תגובת קשת לידיעה.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "ערוץ 10 ישלם את כל חובותיו".

מרשת נמסר בתגובה: "עניין זה ינוהל מול הרשות השנייה ורק מולה".

מהנהלת הרשות השנייה נמסר: "השימוע יתקיים היום בפני המועצה לאחר שהזכיינים נדרשו להעביר את תשלומיהם בהתאם לחוק עבור תמלוגים, דמי זיכיון ומע"מ של החודשים האחרונים. סנקציית החילוט מבוצעת כאשר מתקיימת הפרה חמורה של אי תשלום בכפוף כמובן לשימוע בפני המועצה".