חברת החשמל מתחרה בספקים שלה: הציעה לדליה אנרגיה להקים תחנת מיתוג בעלות של 80 עד 100 מ' שקל

במקביל, חתמה החברה על הסכם עם חברת שטאנג הנדסה לשיתוף פעולה אפשרי בפרויקט לשיפוץ תחנות כוח ברוסיה ; החברה תוכל לשמש רק כקבלן משנה בפרויקט

חברת החשמל ממשיכה בניסיונות להרחיב את שיתוף הפעולה שלה עם הסקטור הפרטי. חברת החשמל, בניהולו של עמוס לסקר, הציעה ליצרנית החשמל הפרטית, דליה אנרגיה, להקים עבורה את תחנת המיתוג בפרויקט בהשקעה הנאמדת בכ-80 עד 100 מיליון שקל.

ההצעה שהעבירה חברת החשמל מתחרה בוז של ספקיות הציוד הפוטנציאליות לפרויקט, בהם סימנס ואלסטום, שמנהלות מגעים מול דליה. שתי החברות הן אגב גם ספקיות גדולות של חברת החשמל.

דליה אנרגיות, המוחזקת בבעלות משותפת של חברת משק אנרגיה, חירם אפסילון וקרן תשתיות ישראל (IIF), מתעתדת להקים באתר צפית שבדרום תחנת כוח בהספק של 560 מגה-וואט.

הקמת תחנת המיתוג היא אחד מהחלקים בפרויקט, שהיקפו הכספי הכולל נאמד בכ-300 עד 400 מיליון דולר.

חברת החשמל החליטה להגיש הצעה לדליה בהמשך לכוונתה לשמש כקבלן משנה (EPC) בחלק מהעבודות להקמת התחנה. כפי שפורסם ב"גלובס", דליה אנרגיה, בניהולו של איתן מאיר. לתחנת המיתוג שתוקם בסמוך לתחנת הכוח בכפר מנחם צפויים להתחבר בעתיד גם שאר היצרנים הפרטיים בהם OPC של משפחת עופר, IPM של שיכון ובינוי ועוד.

מנכ"ל דליה אנרגיה, איתן מאיר, מסר בתגובה כי "חברת החשמל אכן הגישה הצעה ואנחנו נבחן אותה מול ההצעות האחרות. טרם התקבלה כל החלטה בנושא". בתוך כך, נודע כי חברת החשמל חתמה באחרונה על מזכר הבנות עם חברת שטאנג הנדסה לשת"פ בפרויקטים בחו"ל.

החברות בוחנות אפשרות לשתף פעולה בפרויקטים לשיפוץ תחנות כוח ברוסיה, כאשר חברת החשמל תשמש כקבלן משנה של שטאנג . כפי שפורסם ב"גלובס", מדובר בפרויקט לשיפוץ ושדרוג יחידות ייצור פחמיות ברחבי רוסיה עבור חברת החשמל הרוסית שהופרטה.

בהתאם להסכם העקרונות, במידה ושטאנג תתקשר עם החברה הרוסית בהסכם לביצוע הפרויקט, חברת החשמל תשמש כקבלן משנה שלה לצורך ביצוע העבודות. הסכם העקרונות הוא לתקופה של 18 חודשים.

לפי הערכות במשק האנרגיה, המגעים בין חברת החשמל לשטאנג החלו בעקבות החלטת רשות ההגבלים שלא לאשר לחברת החשמל להיכנס ישירות לפרויקטים, אלא בקבלנות משנה בלבד.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "חברת החשמל פועלת להרחבת עסקיה ולמציאת נתיבים חדשים ונוספים בהם יש לחברה ערך מוסף לתעשייה בארץ ובחו"ל. החברה איננה מוסרת פרטים מסחריים במהלך מגעים עם חברה כזו או אחרת".