לטובת הציבור? הממשלה נסוגה מכוונתה להקים ועדה ציבורית לקידום התחרות במשק הדלק

במקום זאת, תוקם ועדה בין משרדית, בראשות ראש מינהל הדלק במשרד התשתיות ; בכירים בממשלה: "לא צריך להיות הבדל - המבחן הוא בנחישות הממשלה"

משרדי האוצר והתשתיות נסוגו מכוונתם להקים ועדה ציבורית לקידום התחרות במשק הדלק. כך נודע ל"גלובס".

יש לציין בחוק ההסדרים דובר על הקמת ועדה ציבורית שתמליץ בפני הממשלה על צעדים לקידום התחרות במשק הדלק, כאשר בראשה יעמוד נציג ציבור. ואולם בטיוטת החוק החדש שונה הנוסח ובמקום ועדה ציבורית הוחלט להקים ועדה בין משרדית, בראשות ראש מינהל הדלק שבמשרד התשתיות, חן בר יוסף.

הוועדה אמורה להגיש המלצות בנוגע לעידוד ייבוא הדלקים תוך שדרוג הנמלים ויצירת חלופה כדאית ליבוא בצפון הארץ; לבחון את מקטע התשתית תוך הסדרת הרגולציה בתחום הזרמה, ניפוק ואחסון דלקים ובמקטע השיווק (מכירה לצרכנים) מוצע לבחון אמצעים לקידום התחרות לרבות דלקן אוניברסלי ותחנות דלק זעירות במתחמים קמעונאיים.

בכירים בממשלה ציינו כי ההחלטה לא נובעת מלחצים שהפעילו חברות הדלק, אלא מתוך הערכה שדיונים של ועדה ציבורית יכולים לקחת זמן רב, אפילו שנים.

הבכירים הוסיפו כי דווקא ועדה ממשלתית עשויה להיות חשופה פחות ללחצים מאשר ועדה ציבורית. "המסלול של ועדה מקצועית בתוך משרדי הממשלה יהיה מהיר ויותר פרקטי בהשוואה לחלופה הראשונה שגובשה".

לשאלה האם מסקנות ועדה ציבורית לא יהיו מחייבות יותר, אמרו הבכירים כי ממילא הממשלה תידרש לאשר את ההמלצות, "לא צריך להיות הבדל. המבחן יהיה בצורה שהוועדה תעבוד, ובנחישות שתגלה הממשלה ליישם את המסקנות".