מסתמן: ערוץ 10 יציע לניוז קורפ להגדיל את חלקה במניות על חשבון מילצ'ן ולאודר

קברניטי הערוץ ייצאו הלילה לארה"ב וייפגשו עם בעלי המניות כדי לגייס מיידית כסף לכיסוי החובות, רגע לפני שהרשות השנייה נאלצת להוציא את הזיכיון למכרז ■ עפ"י דו"ח תורג'מן, חובות הערוץ נאמדים בכ-103 מיליון שקל

הנהלת ערוץ 10 תנסה לגייס בימים הקרובים כ-100 מיליון שקל מבעלי המניות של החברה במטרה להשיב את חובות הערוץ, הן בגין התוכן והן בגין דמי התמלוגים ודמי הזיכיון. הלילה (ב') יטוסו לניו-יורק מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי; סגן יו"ר הדירקטוריון, מודי פרידמן; וסמנכ"ל הכספים של הערוץ, יואב הלדמן.

במהלך הימים הקרובים ייפגשו ראשי הערוץ עם בעלי המניות של הערוץ בארה"ב, בהם גם ארנון מילצ'ן ורון לאודר, כמו גם עם נציגי ניוז קורפ (בעלת השליטה ברשת הטלוויזיה FOX) של רופרט מרדוק, המחזיקה בכ-9% ממניות הערוץ. מנהלי ערוץ 10 הגיעו למצב בו המשך הפעלת הערוץ מחייבת השקעה אדירה של כסף, זאת אם אכן יחליטו בעלי המניות להניעו מחדש.

לא מן הנמנע כי יוצע לניוז קורפ להגדיל את חלקם בערוץ על חשבון בעלי המניות האחרים: מילצ'ן, המחזיק מאז כניסת ניוז קורפ בכ-16% ממניות הערוץ - או לאודר, המחזיק בכ24.5% ממניות הערוץ. שאר המניות, כ-51%, נמצאות בידי יוסי מימן.

כאמור, ערוץ 10 הגיע למצב בו בעלי המניות שלו חייבים לקבל החלטה באשר להמשך דרכו. עליו להסדיר את חובותיו לרגולטור בהקדם, שכן אם החובות לא ישולמו בקרוב - הרשות השנייה עלולה לפרסם מכרז חדש להפעלתו. יצויין כי הזיכיון הנוכחי של ערוץ 10 יסתיים בינואר 2010, כך שלא נותר זמן רב לעריכת מכרז.

מנגד, על-פי חוק ההסדרים המסתמן, יתאפשר לזכיינית ערוץ 10 (כמו גם לזכייניות ערוץ 2) לעבור לשיטה של רישיונות, במקום שיטת הזיכיונות לפיה פועלים הערוצים המסחריים כיום. השיטה החדשה תיתן לבעלי המניות של ערוץ 10 את האופק לו הם ייחלו תקופה ארוכה, אך גם המעבר לרישיונות מותנה כאמור בעמידה מלאה של הערוץ במחויבויותיו.

כפי שעלה מדו"ח תורג'מן שביצעה הרשות השנייה, היקף חובותיו של ערוץ 10 נאמדים בכ-103 מיליון שקל. בנוסף, רק בחודשים האחרונים צבר הערוץ חובות בסך של כ-17 מיליון שקל, לאחר שהערוץ, כמו גם קשת ורשת, נמנע מתשלום דמי זיכיון ותמלוגים במשך כ-4 חודשים לרשות השנייה ולקופת המדינה.