תנובה נערכת לשבועות: תגריל דירה חינם בין הצרכנים

תחלק בנוסף פרסים כספיים בסך מיליון שקל ; בסך-הכל תשקיע החברה 6 מיליון שקל בפעילות לקראת שבועות

קבוצת תנובה נערכת למתקפה חזיתית על מכירות מוצרי החלב לחג השבועות. היום (ב') הודיעה הקבוצה כי תגריל בין הצרכנים דירה בדרום הארץ (כנראה בבאר-שבע) של הקבלן י.ח דמרי, ששווייה מאות אלפי שקלים. התנאי להשתתפות בהגרלה הוא משלוח מעטפה עם מכסים של 10 ממוצרי החברה.

בנוסף פותחת תנובה בהגרלת פרסים נוספת שבה צרכנים יוכלו להירשם למצבע במוקד החברה, והצרכנים שיזכו בביקור של נציגים מטעמה יקבלו פרס בסך 1,000 שקל על כל מוצר תנובה שיימצא במקרר. החברה תוציא לצורך מבצע כמיליון שקל.

בסך-הכל תשקיע הקבוצה סכום של 6 מיליון שקל בפעילותה לקראת החג.

"אם אנחנו היום סביב 60% נתח שוק, אני מאמין כי המבצע יכול להביא לנו נתח שוק גדול יותר. המבצע מתאים למיתון ולערכי מותג הבית, ואני מאמין שהוא יביא לנו גידול קל לכיוון 61% -62% נתח שוק. זה ברור שבמספרים האלה הכל כבר נעשה יותר צפוף, אבל נהיה שם", אומר מנכ"ל תשלובת החלב, אייל מליס.

למרות שתנובה ממשיכה לבצר את מעמדה, המיתון לא פוסח גם עליה, ומכירותיה בתחום החלב לשוק המוסדי (בתי-מלון, מסעדות וכדומה) רשמו בחודשים האחרונים ירידה של כ-10%. כך הודה היום מנכ"ל קבוצת תנובה, ליעד כהן.

לדבריו, "תנובה הרימה דגל אדום כבר ברבעון האחרון של 2008. ראינו שהמיתון תופס תאוצה, והערכנו שיגיע אלינו. הוא השפיע עלינו מאוד גם בפעילות בתחום החלב וגם בחברות אחרות, והוא משפיע גם על פעילות שבועות. אנחנו מכוונים ועושים את כל הפעילויות שלנו על מנת לאפשר הצעות ערך כמה שיותר טובות לצרכנים".

עם זאת, כהן מעריך כי לפחות בכל הקשור לשוק המוסדי, תהליך הירידה במכירות צפוי להיעצר. "אני חושב שאנחנו נמצאים בקרקעית. המערכות בשוק המוסדי התאימו את עצמן, ופרופיל הצעות הערך לצרכן במסעדות השתנה והוא היום יותר זול. אני אומר את זה מאוד בזהירות, אבל אנחנו מרגישים ניצנים של התייצבות ואפילו עלייה, לפחות בחלק מבתי-הקפה והמסעדות", אומר כהן.

לדברי כהן, מעבר לשינויים הניכרים בהרגלי הצריכה של הצרכן והבאים לידי ביטוי בגידול צריכת מוצרים בסיסיים במקביל לקיטון בצריכת מוצרים יקרים יותר, ניכרת גם מגמה חזקה של מעבר לאכילה בבית. "אני בהחלט חושב שהחוזק היחסי שלנו באותן קטגוריות מאיר לנו פנים, ומגמת הצריכה בתוך הבית עובדת לטובתנו", אומר מליס.