חברת כלל בריאות היא הזוכה במכרז הביטוח הסיעודי של קופת-חולים לאומית

בלאומית כ-700 אלף חברים ■ בקופת-החולים מסבירים כי "כלל בריאות נבחרה לאחר שהצעתה היתה האיכותית ביותר ועמדה בציפיות טרום המכרז" ■ בגילאי 66 עד 70 הפרמיה הינה 96.44 שקל

חברת כלל בריאות, בניהול ראובן קפלן ומקבוצת כלל ביטוח, היא הזוכה במכרז הביטוח הסיעודי של קופת חולים לאומית. כלל בריאות, שכבר מבטחת את מכבי שירותי בריאות לאחר שזכתה במכרז הגדול שערכה אשתקד, גברה במכרז של לאומית על חברות הביטוח הפניקס, מגדל והראל שהגישו אף הן הצעות. הראל היא המבטחת הקודמת של לאומית. בלאומית כ-700 אלף חברים. בקופת החולים מסבירים כי "כלל בריאות נבחרה לאחר שהצעתה הייתה האיכותית ביותר ועמדה בציפיות טרום המכרז".

לדברי מנכ"ל לאומית, ניסים אלון, "הפוליסה החדשנית של לאומית בשיתוף חברת כלל מהווה פריצת דרך מקצועית וביטוחית בתחום הביטוח הסיעודי ותעניק למבוטחים את הכיסוי האמיתי והנכון לו הם יזדקקו". עוד הוסיף אלון כי "תוצאות המכרז מבחינת לאומית הן הצלחה גדולה מאוד ואנו שבעי רצון".

את תהליך המכרז ליוותה קבוצת יועצים חיצוניים: עו"ד שמיר קמינסקי, מרכז הפרויקט ופעילות היועצים; עו"ד מני נאמן, משרד הרצוג פוקס נאמן, בייעוץ משפטי; ועמנואל ברזק, אקטואר, משרד ארנסט אנד יאנג, בנושאי אקטואריה.

לאומית, הקופה הקטנה במשק, יצאה למכרז בחודש מרץ השנה. ככל הידוע בלאומית שואפים שהביטוח הקולקטיבי החדש לחבריה ייכנס לתוקף עוד קודם ליולי השנה. היקף הפרמיות בביטוח הסיעודי לחברי לאומית עומד על כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה.

מרכיב חשוב בפוליסה הסיעודית החדשה של לאומית הינו קביעת תנאי ההתקשרות בראייה לטווח ארוך ובעצם לכל חיי המבוטח, כלומר קביעת הפרמיה לעשרות שנים קדימה כך שלא תהיה העלאת תעריפים חדה בעתיד. בהקשר זה, ההצעה של כלל בריאות קבעה בין היתר פרמיה חודשית של 11.63 שקל למבוטח בגילאים 26 עד 30, שעולה לפרמיה חודשית של 18.18 שקל לגילאי 31 עד 35, 28.28 שקל לגילאי 36 עד 40, ו-פרמיה של 84.84 שקל לחודש למבוטחים בגילאי 61 עד 65. בגילאי 66 עד 70 הפרמיה הינה 96.44 שקל, בגילאי 71 עד 75 הפרמיה היא 108.57 שקל, ולגילאי 76 ומעלה הפרמיה היא 115.14 שקל לחודש.

ראובן קפלן, מנכ"ל כלל בריאות ציין כי "הזכייה של כלל בריאות במכרז הסיעודי של קופת חולים לאומית מחזקת את מנוע הצמיחה המרכזי של החברה בשנים הקרובות וממצבת את כלל בריאות כגוף הסיעוד המתקדם בישראל, אשר בתוך שנה זוכה בפעם השנייה ברציפות במכרז סיעודי גדול של מבוטחי קופת חולים". לדבריו, "מאות אלפי מבוטחי לאומית מצטרפים מעתה למערך הסיעוד של כלל בריאות אשר בנוסף למבוטחי קופ"ח מכבי מחייבת את החברה להמשיך בגיוס כוח אדם ראוי ומקצועי במטרה לתת מענה לנפח הפעילות".