מחממים מנועים: האם Wolfram Alpha ידיח את גוגל מפסגת מנועי החיפוש?

וגם: תנו לטוויטר לחפש עבודה עבורכם - picaroplacement@ מעדכן אונליין במשרות חדשיות את הגולשים שמחפשים עבודה

1 גוגל - מאחורייך?

לא עובר חודש בלי שצצה חברה שמתיימרת להציע מנוע חיפוש אלטרנטיבי, במטרה להדיח את גוגל מפסגת המנועים. הבלוגוספירה הטכנולוגית סוערת בימים האחרונים, סביב מנוע חיפוש חדש, שעשוי אף להגשים את החלום, ולהוות פתרון חיפוש ראוי. מנוע החיפוש, הקרוי Wolfram Alpha והומצא על-ידי סטיבן וולפראם הוא מנוע חיפוש סמנטי, שיאפשר לגולשים להקליד שאילתות המנוסחות כשאלות, ולקבל תשובות. כך, השאלה: "כמה משתמשי אינטרנט יש באירופה", מובילה לתשובה, לצד פילוח המדינות על-פי מספר המשתמשים. מנוע החיפוש מציג גם את המקורות עליהם הוא נשען ומציין את מידת האמינות שלהם. מנוע החיפוש עתיד להיות מושק במהלך החודש, ורק הזמן יוכיח אם יצליח ליצור אלטרנטיבה הולמת לגוגל.

2 iPhone בשבע שגיאות

כותבים הודעות טקסט ומיילים באנגלית, באמצעות הסלולר, אולם לא בטוחים כיצד מאייתים כל מילה ומילה? אפליקציה חדשה עבור ה- iPhone, הקרויה Miss Spell's Class, יכולה לסייע לכם באיות נכון. אף ששמה של האפליקציה מרמז כי היא נועדה לתלמידי בית-ספר, היא מכוונת לבוגרי בית-ספר, לסטודנטים ולאנשי עסקים. על מנת לבדוק את הרמה שלכם, עליכם לבחור, מבין רשימה של 20 מילים, איזו מאויתת באופן נכון ואיזו לא, ועל כל טעות מופחתות נקודות, אשר מצטרפות לזמן היחסי שלקח לכם לעבור על הרשימה. בעתיד ישולבו באפליקציה גם רמות שונות של המשחק.

3 להיות מובטל בטוויטר

שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר לא מיועד רק להעברת מסרים אישיים, לכן, חברת פיקארו ייעוץ והשמה, מצטרפת לארגונים ולבתי העסק הישראליים שמתחילים לשלב את השירות במסגרת העבודה היומיומית שלהם. כך, החברה משיקה שירות חדש - @picaroplacement - שמעדכן אונליין במשרות חדשיות את הגולשים שמחפשים עבודה, שיבחרו לעקוב אחר החשבון האישי של החברה.

4 גלישה לא מסחרית

בשורה טובה לגולשים, אך פחות טובה למפעילי האתרים. שירות חדש בשם Tidyread מושך את הטקסטים שמופיעים באתרים השונים, ומציג אותם בצורה נוחה, וללא פרסומות או וידג'טים שבמקרים רבים מקשים על הקריאה, ואף מפריעים לחוויית צריכת התוכן. את השירות ניתן להתקין גם על המכשירים הסלולריים ועל נגני המוזיקה השונים, שבהם חוויית הגלישה נוחה עוד פחות. מי שיאהב את השירות, סביר להניח שיהנה גם מ- Readability.