נאמני האג"ח של ארזים משיבים לתביעת החברה: "מתקיימת עילת הפירעון המיידי"

אמש הפחיתה מעלות את דירוג האג"ח של ארזים ל-CC עם אופק שלילי ■ בחודש שעבר טענה ארזים בביהמ"ש כי אין חשש מחדלות פירעון וכי היא מסוגלת לעמוד בהחזר החוב למחזיקי האג"ח למרות הקשיים בהם היא נמצאת

החרפה בשיח בין חברת ארזים , הנמצאת בשליטת מאיר גורביץ', לבין מחזיקי האג"ח. אמש (א') פורסמה תגובת הנאמנים לתביעה שהוגשה נגדם בחודש שעבר בבית המשפט, ממנה עולה לטענתם כי החברה יודעת היטב כי קיים חשש ממשי לאי פירעון מלא.

חברת הרמטיק נאמנות סבורה כי מתקיימת עילת הפירעון המיידי כיוון שקיים חשש מהותי ליכולתה של ארזים לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי האג"ח. הרמטיק צירפה חוות-דעת כלכלית של רו"ח גבי טרבלסי בכדי לתמוך בתגובתה להליך המשפטי.

בחודש שעבר טענה חברת ארזים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי אין חשש מחדלות פירעון וכי היא מסוגלת לעמוד בהחזר החוב למחזיקי האג"ח למרות הקשיים בהם היא נמצאת.

בחברת הדירוג S&P מעלות ספקנים יותר על רקע החלטת בית המשפט, ואתמול ספגו סדרות האג"ח הורדת דירוג ל-CC עם אופק שלילי. "החברה מצויה במצב עסקי ופיננסי רגיש הכולל אי-עמידה באמות-מידה פיננסיות מהבנקים המלווים, פרופיל פיננסי בעייתי והון עצמי חשבונאי שלילי", ציינו האנליסטים.

בתוך כך, פרסמה היום (ב') רשת Southern Cross Healthcare, שוכר מהותי של ארזים, את התוצאות לחצי השנה האחרונה, מהן עולה כי הפסדיה גדלו ל-15.3 מיליון ליש"ט.