אל על שוקלת לתבוע את המדינה בגין נזקים שנגרמו לה כתוצאה מהורדת דירוג הבטיחות של ישראל

במסגרת דיון של וועדת הכלכלה בכנסת, נמתחה ביקורת על התנהלות משרד התחבורה, שהביאה להורדת הדירוג לקטגוריה 2 מטעם רשות התעופה האזרחית האמריקנית ה-FAA

במסגרת הדיון הראשון של וועדת הכלכלה של הכנסת בכנסת הנוכחית שנערך היום (ב'), מתחה הוועדה ביקורת על התנהלות משרד התחבורה בראשותו של השר הקודם שאול מופז, התנהלות שהביאה להורדת דירוג הבטיחות העולמי של ישראל לקטגוריה 2 מטעם רשות התעופה האזרחית האמריקנית, ה-FAA.

בדיון אמר מנכ"ל אל על חיים רומנו כי הורדת דירוג הבטיחות מסבה לאל על נזק כספי גדול וכי החברה שוקלת לתבוע את המדינה על הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מההזנחה רבת השנים בהקפדה על נהלי הבטיחות.

יו"ר הועדה חה"כ אופיר אקוניס הודיע בדיון כי כיוון שלדירוג התעופה ישנה חשיבות עליונה ונגיעה לעשרות אלפי צרכנים בחודש, תעשה וועדת הכלכלה את כל הנדרש כדי שישראל תשוב ותדורג בקטגוריה 1.

בדיון סקר מנהל רשות התעופה האזרחית גיורא רום את הצעדים שנוקטת הרשות על מנת להשיב את הדירוג. כחלק מהצעדים הוקם לבקשת רת"א צוות מיוחד של ה-FAA שמטרתו לעזור לרת"א לתקן את הדרוש תיקון ברגולציה על מנת לשוב ולהעלות את רמת הבטיחות. צוות זה עובד בצמוד לצוותים הישראלים, ומנחה אותם.

לדברי רום הרשות שמה לעצמה למטרה להחזיר את הדירוג לקטגוריה הגבוהה כבר עד סוף שנת 2009. הועדה החליטה כי יש לחזק את רת"א במועד ולשים דגש על טיפול דחוף במסקנות ועדת לפידות שהצביעו על הליקויים.

לדברי אקוניס, טיפול במסקנות ד"וח לפידות, כמו גם בדוחו"ת קודמים, היה ככל הנראה מונע את הורדת הדירוג של ישראל על ידי ה-FAA. הוועדה קראה לממשלה בכלל ולאוצר ולמשרד התחבורה בפרט לתת לרת"א את כל הכלים הנדרשים כדי שהיא תוכל למלא את משימותיה בצורה המהירה והיעילה.