העליון: משרד הביטחון לא ימשיך להפעיל את השקמיות באמצעות חברת ש.י.ר.ן ללא מכרז

השופטים מרים נאור, אליקים רובינשטיין ועדנה ארבל הורו למשרד הביטחון לגבש בתוך 3 חודשים החלטה כיצד להפעיל את מערך השקמיות בצה"ל ■ היקף פעילות מערך השקמיות בצה"ל עומד על 280 מיליון שקל בשנה

בית המשפט העליון קבע היום (ב') כי משרד הביטחון איננו יכול להמשיך ולהפעיל את השקמיות בצה"ל באמצעות חברת בת של האגודה למען החייל, ללא מכרז, כפי שנעשה עד היום.

השופטים מרים נאור, אליקים רובינשטיין ועדנה ארבל הורו למשרד הביטחון לגבש בתוך 3 חודשים החלטה כיצד להפעיל את מערך השקמיות בצה"ל.

היקף פעילות מערך השקמיות בצה"ל עומד על 280 מיליון שקל בשנה.

הדיון נערך היום בערעור שהגישו משרד הביטחון, האגודה למען החייל וחברת הבת שלה ש.י.ר.ן כנגד פסק דין בית המשפט המחוזי, אשר אישר את זכייתה של חברת ד.דש מפיצי הדרום במכרז.

בערעור קבע בית המשפט העליון כי מתכונת ההפעלה הנוכחית של מערך השקמיות בצה"ל איננה אפשרית וכי על משרד הביטחון לשנותה. עוד קבע בית המשפט כי על משרד הביטחון לזמן את נציגי חברת ד.דש על מנת לשמוע את טענותיה בטרם יחליט בעניין.

חברת ד.דש יוצגה על-ידי עוה"ד גרשון גונטובניק רן דה לוי ויואב סגל, ממשרד י. וינרוט, משרד הביטחון יוצג על-ידי עוה"ד אורי קידר ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, והאגודה למען החייל יוצגה על-ידי עוה"ד גדעוני ודורון קילשטיין ממשרד תדמור.

האגודה למען החייל מסרה בתגובה: "בית המשפט העליון קיבל את טענות האגודה למען החייל ופרקליטות המדינה, וקבע כי משרד הביטחון אינו נדרש לצאת למכרז לשירותי הקנטינות בצה"ל. עוד קבע העליון כי משרד הביטחון רשאי להחליט כי את השירות הזה תיתן האגודה למען החייל במישרין לחיילי צה"ל.

"עמדת האגודה בפני בית המשפט היתה כי שירותי קנטינה לחיילי צה"ל צריכים להינתן בידי האגודה, שפועלת לרווחת החייל במשך כל השנה - ולא בידי גוף פרטי הפועל למטרות רווח מסחרי. גם המדינה טענה ברוח זו בפני בית המשפט".