חברת "סיקור" למידע תקשורתי נסגרה - 43 עובדים יילכו הביתה

בחברה טוענים כי הסיבה לסגירה היא מחנק האשראי בבנקים וכן סירובם של רוב העיתונים הגדולים לעבור לשיטת תשלום לפי ידיעה במקום תשלום חודשי קבוע

חברת "סיקור" למידע תקשורתי הודיעה הבוקר (ג') ללקוחותיה כי היא מפסיקה את פעילותה. בחברה הועסקו 43 עובדים, שנכון לעכשיו קיבלו את משכורת אפריל.

במכתב שהוציא מנכ"ל החברה, מור לביא, ללקוחות, הוא כתב: "לאור מצוקה תזרימית וקשיים כלכליים של חברת "סיקור", שמקורם בתשלומים מאוחרים מצד לקוחות וכן מחנק האשראי עקב המשבר הכלכלי, הריני להודיעכם בצער רב כי לא נוכל להמשיך ולספק לכם את השירותים החל מהיום ה-13 במאי 2009. נבקש להודות לכם על תמיכתכם ואמונתכם בדרכה של סיקור, ולהתנצל על עוגמת-הנפש שנגרמה לכם נוכח הפסקת השירות".

למרות פרסומים שונים כאילו גדי סוקניק הוא שותף בחברה, סוקניק כיהן כדירקטור וכיועץ לחברה עד החודשים האחרונים. סוקניק מסר ל"גלובס": פעלתי כיועץ בשלבי הקמת החברה. בחודשים האחרונים איני מעורב בפעילותה כלל".

חברת "סיקור" ניסתה להתחרות בחברת יפעת מידע תקשורתי החולשת על שוק קטעי העיתונות בישראל.

מקורות בחברה אמרו היום ל"גלובס" כי הסיבה לסגירתה, לבד ממחנק האשראי, הוא חוסר נכונותם של רוב העיתונים הגדולים לעבור לשיטה של תשלום פר-ידיעה - ולא של תשלום חודשי קבוע, כפי שהם עובדים עם יפעת.

לטענת המקורות, "סיקור" הסכימה לשלם לעיתונים סכום גבוה תמורת כל ידיעה בנפרד, אולם מאחר שלחברה אין את נפח הלקוחות שיש ביפעת - התשלום הקבוע היה גבוה מדי עבורה.