שר התקשורת כחלון רוצה להכניס את רשות השידור תחת "ברית המועצות"

פנה בנושא לשר הממונה על רשות השידור, יולי אדלשטיין ■ באשר לעתידו של ערוץ 10 אמר כחלון: "אם יהיה צורך - יהיה מכרז"

שר התקשורת, משה כחלון, פנה לשר הממונה על רשות השידור, יולי אדלשטיין, בכדי לבדוק אפשרות להכניס גם את רשות השידור ל"ברית המועצות" - המועצה המאוחדת של מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין.

"עשיתי זאת כדי שנוכל להסתכל בצורה שווה ואחידה על השוק כולו, ואני מקווה שהוא יקבל את ההצעה הזו", אמר כחלון בכנס של המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) שנערך הבוקר (ג').

כחלון הוסיף: "אני מתכוון להיות מעורב אישית בנושא הטלוויזיה. מי שחושב שאפשר לפתור את הנושא הזה באמצעות סעיף זה או אחר בחוק ההסדרים - טועה. זה דורש הרבה יותר, כולל קבלת החלטות כואבות. זו החלטה חיונית, ו-7 שנים שההחלטה הזאת תקועה מאז שיזם אותה ראובן ריבלין. אני מקווה שכבר היום נאשר את רשות השידורים המאוחדת, הקרויה 'ברית המועצות'".

כחלון מנה את יתרונות הרשות המאוחדת, ואמר כי היא תאפשר פישוט של הליכים, חיסכון בהוצאות, הגברת תאום בענף הרגולציה שוק התקשורת והבאה למדיניות אחידה. "סוף-סוף תהיה ראיה כוללת של ענף השידורים. בשעות אלה חברי הממשלה דנים בחוק ההסדרים, כאשר הכוונה המרכזית היא להעביר יחד את נושא המעבר מזיכיונות לרישיונות עם הפרסום בכבלים ובלוויין והחבילה הצרה. כרגע יש דיונים על הנושא".

באשר לערוץ 10 ולעובדה שזיכיונו עומד לפקוע בעוד כחצי שנה, בינואר 2010, אמר כחלון: "אנו ממתינים כרגע לראות כיצד יסתיים חוק ההסדרים בנושא ומה יהיו ההחלטות. אם יהיה צורך - יהיה מכרז, ואם יוחלט על דברים אחרים - אז יהיו דברים אחרים".

לשאלת "גלובס" האם מבחינתו אחד הכשלים בשוק השידורים נובע מהעובדה שזכייניות הערוצים המסחריים נאלצות להשקיע סכומי-עתק גם בתוכן, שהיה מתאים יותר לשידור בערוץ ציבורי כמו הערוץ הראשון - דבר שאולי מסביר את מחוייבויות התוכן האדירות שהזכייניות מתקשות לעמוד בהן - אמר כחלון בתגובה: "ההבחנה שלך לא משוללת יסוד".