דייויד גפן, שותף באולפני דרימוורקס, הציע לרכוש 20% ממניות ה"ניו יורק טיימס"

מדובר במניות החברה-האם של ה"ניו יורק טיימס" שנמצאות כעת בידי הרבינג'ר קפיטל, קרן גידור אמריקנית שנשלטת ע"י פיליפ פלקון ■ לפי שני מקורות, הצעתו של גפן נדחתה

דייויד גפן, בכיר לשעבר בתעשיית המוזיקה, שהתעניין לפני שנתיים ברכישת ה"לוס אנג'לס טיימס", מעוניין כעת ב"ניו יורק טיימס". כך טוענים מקורות מקורבים.

גפן, שותף באולפני הקולנוע דרימוורקס, לצידם של סטיבן ספילברג וג'פרי קצנברג, הציע בחודשיים האחרונים לרכוש 19.8% ממניות החברה-האם של ה"ניו יורק טיימס", שנמצאות כעת בידי הרבינג'ר קפיטל, קרן גידור אמריקנית שנשלטת על-ידי פיליפ פלקון.

לפי שני מקורות, הצעתו של גפן נדחתה. אחד המקורות אמר שגפן הציע לרכוש את המניות במחיר השוק שלהן, 193 מיליון דולר, אך הרבינג'ר רצתה מחיר פרמיה. המקור הוסיף כי גפן עדיין מעוניין בעסקה, וכי הוא "רוכש סבלני".

בהרבינג'ר סירבו להגיב ל"שמועות", אך נודע שהקרן ניהלה משא-ומתן על מכירת האחזקה הזו עם גוגל.

העניין שמגלה גפן ב"ניו יורק טיימס", שעליו דיווח לראשונה אתר האינטרנט של המגזין "פורצ'ן" לפני כמה ימים, עלול לסבך עוד יותר את מבנה השליטה בחברת העיתונות היוקרתית ביותר בארה"ב.

משפחת אוקס-סולצברגר, ששולטת ב"ניו יורק טיימס" באמצעות מניות המקנות לה זכויות הצבעה מיוחדות, נאלצה באחרונה ללוות 250 מיליון דולר מקרלוס סלים, מיליארדר הטלקום המקסיקני. תנאי ההלוואה מאפשרים לסלים להגדיל את אחזקתו הנוכחית בחברה, 6.9%, ולהפוך לאחד מבעלי העניין העיקריים.

לפי אחד המקורות, גפן לא ינסה להשתלט על החברה בניגוד לרצונו של היו"ר, ארתור סולצברגר, שאמר באחרונה לבעלי המניות שהחברה אינה עומדת למכירה. גם אם גפן ירכוש את מניותיה של הרבינג'ר בחברה, הן לא יקרבו אותו לשליטה, מאחר שלמשפחת סולצברגר שליטה מלאה בחברה באמצעות המניות המיוחדות.

העניין שמגלה גפן בעיתון בא על רקע הערכות שבמשפחה המייסדת של העיתון יש הקוראים למכור את החברה. גורמים במשפחה שאינם נוטלים חלק פעיל בהובלת החברה, מתוסכלים מהעובדה שמחנק המזומנים של החברה פגע בהכנסות מדיבידנדים.

הירידה בהכנסות הפרסום אילצה את הטיימס למשכן את מטה העיתון במנהטן, להזמין הצעות לקניית האחזקה שלה בקבוצת הבייסבול בוסטון רד סוקס ולבצע קיצוצים עמוקים בעיתון הגדול השני שלה, "בוסטון גלוב", כדי למנוע את סגירתו.