אולמרט לביהמ"ש: להעביר אליי את כל חומרי החקירה בפרשת "מעטפות הכסף"

ראש הממשלה לשעבר מבקש לקבל לידיו את כל חומרי החקירה בפרשה מאז תחילת המגעים בין משה טלנסקי לבין הפרקליטות ■ בחודש הבא עתיד להגיע טלנסקי לישראל לצורך סיום עדותו בפרשה

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עתר היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לקבל לידיו את כל חומרי החקירה בפרשת "מעטפות הכסף" - כך דווח בגלי צה"ל.

אולמרט מבקש כי בית המשפט יורה לפרקליטות להעביר לרשותו עותק מתיעוד המגעים בינה לבין העד המרכזי משה טלנסקי, ומסמכים שנאספו על-ידי הרשויות האמריקניות במסגרת חקירת העד בארצות-הברית.

סיום עדותו המוקדמת של טלנסקי נדחה בחודש שעבר, ואיש העסקים היהודי-אמריקני יגיע לישראל ב-28 ביוני. הרקע לדחייה הוא טכני ונובע מאילוצי עורכי הדין הרבים המטפלים בתיק.

טלנסקי כבר הודיע לפרקליטות כי יגיע להעיד בישראל. יחד עם זאת הדגיש עורך דינו, ז'אק חן, כי מרשו "עומד על דרישתו לפיה חלקים מן העדות יישמעו בדלתיים סגורות" - זאת למרות דחיית הפרקליטות את הבקשה. כמו כן דורש העד כי הדברים שיאמר בבית המשפט לא ישמשו נגדו בהליכים בארצות-הברית.

העד המרכזי בפרשת "מעטפות הכסף" יגיע לעדות בארץ למרות הודעת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לפני 3 חודשים, כי בכוונתו להעמיד את ראש הממשלה היוצא אולמרט לדין, בכפוף לשימוע. טלנסקי היה אמור להשלים את עדותו לפני כחצי שנה, אך לאחר שנפתחה נגדו חקירה פלילית בארצו - סירב לשוב ארצה.