אירופה ננעלה בירידות שערים: הפוטסי ירד ב-2.1% על רקע פרסום דו"ח האינפלציה הרבעוני בבריטניה

[לטבלת ישראליות בעולם] שיעור האינפלציה בבריטניה צפוי לעמוד על קצב שנתי של 0.4% בשנה הקרובה ING דיווחה על הפסד של כ-1.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון ונפלה ב-10.2%

המדדים המובילים באירופה סגרו את יום המסחר בירידות בהובלת ענקית הפיננסים ING שעברה להפסד ברבעון הראשון של השנה ועל רקע פרסום דו"ח האינפלציה הרבעוני של הבנק המרכזי של אנגליה (BOE).

בגרמניה אישרה היום הממשלה תוכנית לטיפול בבנקים בעייתיים שהיקפה 273 מיליארד דולר.

אינטל הודיעה כי תערער על ההחלטה של האיחוד האירופי לקנוס אותה בסך של 1.45 מיליארד דולר. הטענות כנגד אינטל קשורות בחוקי ההגנה על התחרות הנאכפים על ידי הרשות ההגבלים העסקיים, כשלטענת הרשות עשתה אינטל שימוש לרעה בכוחה ביבשת על מנת לדחוק את מתחרתה AMD מהשוק.

על פי הדו"ח של ה-BOE, התאוששותה של הכלכלה הבריטית תהיה איטית וארוכת טווח. שיעור האינפלציה צפוי להישאר מתחת ליעד של 2% במהלך שלוש השנים הקרובות כאשר בריטניה נאבקת במשבר החמור ביותר שפקד את המדינה מאז שנות ה-80'.

התמ"ג של בריטניה צפוי להמשיך ולהתכווץ במהלך השנה הקרובה ולהתחיל להתאושש רק ב-2010. שיעור האינפלציה צפוי לעמוד על קצב שנתי של 0.4% בשנה הקרובה.

הדו"ח עשוי לעודד את קובעי המדיניות להגביר את מאמצי ההקלה על תנאי השאר בשל תיקונים כלפי מטה בתחזיות התמ"ג והאינפלציה. ההתדרדרות במגזר התעשייתי, אשר מעסיק כ-20% מכוח העבודה בבריטניה, צפוי למנוע התאוששות שכן המכירות האיטיות של מוצרי תעשייה בריטיים לחו"ל גרמו לחברות להמשיך לייצר ברמות נמוכות יותר ולהעלות את רמות האבטלה.

אתמול התפוקה התעשייתית רשמה ירידת שיא של 12.4%- מתחילת השנה עד מארס ואילו שיעור המובטלים זינק לשיא של 11 שנה. תנאי שוק העבודה הגרועים יפגעו במאמצים פיסקליים ומוניטריים להזנקה של הצמיחה הכלכלית, הדבר יכביד על הצריכה ועל התפוקה הכללית על ידי כך שיקטין את ההכנסה הפנויה בקרב המובטלים ועודד חיסכון בקרב אלה שעדיין עובדים. סקר בקרב כלכלנים שנערך על ידי חדשות בלומברג מראה שהכלכלה הבריטית תצטמק ב-3.7% השנה ואילו קרן המטבע הבינלאומית צופה התכווצות משמעותית יותר של 4.1%.

לגבי אזור האירו, התפוקה התעשייתית צפויה לרדת בשיעור ניכר. זהו החודש הרביעי ברציפות בו נרשמות ירידות דו-ספרתיות. התפוקה ירדה שכן ההאטה הגלובלית הכלכלית הכביד על הביקושים מחו"ל. היצוא תורם יותר מ-40% לצמיחה הכלכלית של אזור האירו וגורמים אחרים כמו השקעה או צריכה פרטית קשורים בצורה לא ישירה לביקושים זרים. ההאטה גרמה לחברות להגביל את ההשקעות ולהפחית את עלויות העבודה, דבר שהגביר את האבטלה והכביד על הצריכה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי "הדבר מגביר את הצפי שאזור האירו יתאושש אחרי ארה"ב מהסערה הנוכחית: רוב הצמיחה הכלכלית בארה"ב נובעת מגורמים מקומיים, ואילו אזור האירו יצטרך לחכות להשפעות משניות של ההתאוששות בקרב שותפות המסחר שלו לפני שישוב לצמיחה חיובית".

מדד פוטסי 100 של לונדון ירד ב-2.13% ■ מדד קאק 40 של פריז איבד 2.42% ■ מדד דאקס 30 של פרנקפורט נפל ב-2.61% ■ מדד AEX של אמסטרדם ירד ב-2%.

בזירת המאקרו

התפוקה התעשייתית בגוש האירו צפויה לרדת ב-17.6%- מתחילת השנה עד מארס.

מניות בכותרות

אליאנץ , חברת הביטוח הגדולה ביותר באירופה, מדווחת על ירידה ברווחי הרבעון הראשון כתוצאה מהפסדים הקשורים למכירה של דרזדנר בנק ומחיקות שנבעו מהשקעות כושלות. הרווח הנקי של אליאנץ, כולל פעילויות שהופסקו, ירד ב-97% ל-29 מיליון אירו (39.7 מיליון דולר) ברבעון הראשון, לעומת 1.15 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי מפעילות נמשכת, המשקפת את המכירה של דרזדנר שהושלמה בחודש ינואר, ירד ב-69% ל-424 מיליון אירו.

ING , חברת השירותים הפיננסים ההולנדית, עברה להפסד של 793 מיליון אירו, או 39 סנט אירו למניה, בהשוואה לרווח של 1.54 מיליארד אירו, או 74 סנט אירו למניה, ברבעון המקביל אשתקד, הפסד של 98%.

חברת הכרייה האוסטרלית ריו טינטו העריכה כי התחזית לתקופה הקרובה נותרה מעורפלת אך יחד עם זאת היא גם הודיעה שהרע מכל כבר מאחורינו ושהביקושים מצידה של סין נותרו גבוהים. BHP ביליטון .

ישראליות באירופה

שח"ל טלרפואה , ספקית ומפתחת מובילה של שירותים ומוצרים מתקדמים בתחום הטלרפואה פרסמה היום (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2009.

הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2009 הסתכם בכ- 1.2 מיליון דולר (כ- 11.2% מהמחזור), בהשוואה להפסד בסך כ- 2.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2008.

פלייטק דיווחה לבורסה של לונדון על עלייה של 46% ברווח הגולמי של הרבעון הראשון ל-36 מיליון ליש"ט, לעומת 24.7 מיליון ליש"ט ברבעון המקביל. שיעור ה-EBITDA הגיע ל-83%. נכון ל-31 למארס, ההון הנזיל של החברה הגיע ל-53 מיליון ליש"ט.

נאנט נדל"ן הודיעה כי תערוך ישיבה של בעלי המניות ב-28 למאי בשעה 12:00.