עו"ד פנחס רובין בפסגת שוק ההון: "הייתי נותן לגופי הפיקוח ציון 10 בתקשורת ו-9 בהדלפות"

לכל הידיעות מפסגת שוק ההון של "גלובס"מה הלאה בפסגת שוק ההון - לו"ז ■ אהוד שפירא: " הרגולטור הישראלי, שטוענים כלפיו שהוא שמרני ולא מתאים עצמו לקצב ההתפתחויות בעולם, הוכיח את עצמו" ■ עו"ד יעל אלמוג מרשות ני"ע: "משתדלים שלא לחנוק את המגזר הפרטי"

אהוד שפירא, יו"ר קבוצת הפניקס, אמר היום בפסגת שוק ההון של "גלובס" בשיתוף עם BDO זיו האפט במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב: "בהתייחס לטענה כי הרגולטור הישראלי שמרני ולא מתאים עצמו לקצב ההתפתחויות בעולם, הרי שבהשוואה לעולם, אני חושב שהרגולציה השמרנית הוכיחה את עצמה. אני הייתי נותן לרגולציה ציון של 8+".

"אני הייתי נותן לגופי הפיקוח ציון 10 בתקשורת ו-9 בהדלפות", אמר עו"ד פנחס רובין.

עו"ד יעל אלמוג מרשות ניירות ערך אמרה: "רשות ני"ע היא 10, כשמסתכלים על הרגולציה בישראל אנו רואים מספר חוזקות אך אנו רואים תמיד צורך להשתפר".

"בועת הנדל"ן גרמה לתיאבון אדיר במערכת הפיננסית האמריקנית למכשירים פיננסיים שהפכו לליבת העסקים של המוסדות הפיננסיים בארה"ב, המערכת הזו התפתחה מתחת לרדאר הרגולציה", הוסיפה אלמוג.

אבי בן בסט, מנכ"ל האוצר לשעבר, אמר: "יש להתערב במערכת התמריצים של המנהלים, המערכת הקיימת היא מערכת לא סימטרית שמתגמלת על רווחים ולא מענישה על הפסדים ולכן מעודדת לקיחת סיכונים". "כל מערכת הדירוג של ני"ע אינה טובה מספיק ויש להסדיר אותה". "צריך לאחד את כל רשויות הפיקוח תחת גג אחד".

בן בסט הוסיף: "רצוי שלכל המפקחים יהיו סמכויות שוות. לא ייתכן שהתקציב של הממונה על שוק ההון יהיה פחות משליש מתקציב המפקח על הבנקים. הכסף של הפנסיה שלנו לא פחות חשוב מהכסף שבפקדונות".

רובין הזהיר מהרחבה של רצועת הרגולציה: "מקרים קשים יוצרים חוקים רעים, יש להיזהר מיתר רגולציה. כוח לפעמים הוא כוח להשחית. משמעות איחוד רשויות הרגולציה יהדק את טבעת החנק על השוק הפרטי".

יעל אלמוג אמרה כי "אנו שומעים את האזהרות ומשתדלים שלא לחנוק את המגזר הפרטי. הגבנו מיידית למשבר באשראי החוץ בנקאי והבאנו להגברה של האינפורמציה שמחוייבת פירמה לדווח למשקיעים".