משפט קצב ייפתח מחר; נדחתה בקשתו להעביר את הדיון לביהמ"ש בירושלים או באר-שבע

הפרקליטות מבקשת לקיים את המשפט בדלתיים סגורות, למעט הקראת כתב האישום ותשובת הנאשם ■ נשיא המדינה לשעבר מואשם באונס, מעשה מגונה, הטרדות מיניות, שיבוש הליכי משפט והטרדת עד

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, דחתה היום אחר-הצהריים (ד') את בקשת פרקליטיו של נשיא המדינה לשעבר, נשיא קצב, להעביר את מקום הדיון במשפטו מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לבית המשפט בירושלים או בבאר-שבע.

"הבקשה הוגשה כחודשיים תמימים לאחר הגשת כתב האישום בתיק, ויום אחד בלבד לפני המועד בו קבוע התיק להקראה. די באיחור ניכר זה כדי לדחות את הבקשה", כתבה ביניש.

משפט קצב אמור להיפתח מחר (ה') ב-8:30 בבוקר, בפני השופטים ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח. כזכור, קצב מואשם בביצוע שני מעשי אונס, מעשה מגונה בכוח והטרדות מיניות ב-3 מתלוננות, וכן בשיבוש מהלכי משפט והטרדת עד.

מוקדם יותר היום פנו סניגוריו לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, בבקשה דחופה להעביר את מקום הדיון מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לבית המשפט בירושלים או בבאר-שבע.

בבקשה להעברת מקום הדיון, שהעבירו עוה"ד אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, נמסר כי "כתב האישום - כמעט על כל חלקיו, עובדותיו ועדיו - הוא בעל זיקה מובהקת למחוז ירושלים. כל 3 העדות המרכזיות בתיק מתגוררות באזור, ואילו הנאשם, מאז סיום כהונתו במשכן הנשיא בירושלים, גר בביתו שבקריית-מלאכי, ומכאן נוחותו המרבית בקיום הדיון בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע".

הבקשה לא כללה הסבר למה היא הוגשה רק ביום שלפני תחילת המשפט, כשכתב האישום הוגש כבר ב-19 במארס. בסביבת קצב מסבירים זאת בכך שרק בימים האחרונים נחתם בין קצב לסנגוריו הסכם ייצוג מעודכן.

כאמור, נשיאת העליון דחתה אחר-הצהריים את הבקשה להעביר את התיק לבית משפט אחר.

במקביל פנו אתמול התובעים בתיק קצב, עו"ד רונית עמיאל ונסים מירום, לשופטי ההרכב בבית המשפט בתל-אביב, בבקשה שיורו על קיום המשפט כולו בדלתיים סגורות - למעט הקראת כתב האישום ותשובת הנאשם לאישומים. "בנסיבות התיק", כתבו, "משעסקינן בתיק שכל עניינו בעבירות מין חמורות - נדרש עקרון פומביות הדיון לסגת מפני הצורך בהגנה על המתלוננות והעדת העדים באופן חופשי וללא רתיעה".