הבנק המרכזי של אנגליה צופה התאוששות איטית וארוכה של הכלכלה הבריטית; האינפלציה תאט לקצב שנתי של 0.4%

[למדור שוקי עולם] כך לפי דו"ח האינפלציה הרבעוני של ה-BOE שפורסם היום ■ התמ"ג של בריטניה צפוי להמשיך ולהתכווץ במהלך השנה הקרובה ולהתחיל להתאושש רק ב-2010

היום פורסם דו"ח האינפלציה הרבעוני של הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), לפיו התאוששותה של הכלכלה הבריטית תהיה איטית וארוכת טווח. שיעור האינפלציה צפוי להישאר מתחת ליעד של 2% במהלך שלוש השנים הקרובות כאשר בריטניה נאבקת במשבר החמור ביותר שפקד את המדינה מאז שנות ה-80'.

התמ"ג של בריטניה צפוי להמשיך ולהתכווץ במהלך השנה הקרובה ולהתחיל להתאושש רק ב-2010. שיעור האינפלציה צפוי לעמוד על קצב שנתי של 0.4% בשנה הקרובה.

ההתדרדרות במגזר התעשייתי, אשר מעסיק כ-20% מכוח העבודה בבריטניה, צפוי למנוע התאוששות שכן המכירות האיטיות של מוצרי תעשייה בריטיים לחו"ל גרמו לחברות להמשיך לייצר ברמות נמוכות יותר ולהעלות את רמות האבטלה.

אתמול התפוקה התעשייתית רשמה ירידת שיא של 12.4%- מתחילת השנה עד מארס ואילו שיעור המובטלים זינק לשיא של 11 שנה של 4.7%. תנאי שוק העבודה הגרועים יפגעו במאמצים פיסקליים ומוניטריים להזנקה של הצמיחה הכלכלית, הדבר יכביד על הצריכה ועל התפוקה הכללית על ידי כך שיקטין את ההכנסה הפנויה בקרב המובטלים ועודד חיסכון בקרב אלה שעדיין עובדים. סקר בקרב כלכלנים שנערך על ידי חדשות בלומברג מראה שהכלכלה הבריטית תצטמק ב-3.7% השנה ואילו קרן המטבע הבינלאומית צופה האטה של 4.1%-.