לצד הישגים ענקיים שרשם עיני: מזוז הוציא מחוק ההסדרים סעיף מהותי שהוסכם עם נתניהו

נתניהו הבטיח לעיני "חקיקת בזק" בעניין בתוך חודש - חקיקה שאליה יצטרפו גם הסעיפים בדבר הטלת סנקציות בגין הלנת שכר ובגין אי קיום צו הרחבה

ההסתדרות הצליחה להכניס לחוק ההסדרים את מרבית שינויי החקיקה המשמעותיים בתחום יחסי העבודה במשק, עליהם סוכם עם יועצו הקרוב של רה"מ, אורי יוגב. יחד עם זאת, ל"גלובס" נודע כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אסר להכניס לחוק ההסדרים את הסעיף המהותי ביותר חיוב מעסיקים לנהל מו"מ להסכם קיבוצי אם קמה במקום העבודה נציגות עובדים. מזוז בדק את הסוגיה לאחר שאנשי האוצר זעמו על הסיכומים עם יוגב.

ואולם, נודע כי רה"מ בנימין נתניהו הבטיח ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כי הסעיף הזה יחד עם מספר סעיפים נוספים שהוציא מזוז מחוק ההסדרים, יבואו ל"חקיקת בזק" בכנסת עד ה-15 ביוני, מועד הקריאה הראשונה של התקציב. לחקיקת בזק זו יצטרפו גם הסעיפים בדבר הטלת סנקציות בגין הלנת שכר ובגין אי קיום צו הרחבה.

הסעיפים המרכזיים שכן נכנסו לחוק ההסדרים בתחום יחסי העבודה משמעותיים במידה בלתי מבוטלת לציבור העובדים: איסור פיטורי עובד הנמצא בחופשת מחלה; קנס של עד 200 אלף שקל למעסיק שהוכח נגדו כי התנכל לעובד בעת ניסיון להקים ועד; העברת תביעות של לשון הרע בגין סכסוכי עבודה לבתי הדין לעבודה; חובת רישוי והפקדת ערבות לקבלני ניקיון ושמירה; הארכת תקופת ההתיישנות לתביעות בנושא עבודה; והגדלת ימי המחלה לעובד בגין מחלה ממארת של בן הזוג או אחד הילדים.