ניצחון לעו"ד משה שוב: נדחתה בקשה לתביעה נגזרת נגדו בשם חברת מעוז הכרך

המבקשים טענו כי עו"ד שוב מנהל את חברת מעוז הכרך תוך הפרת חובת האמונים כלפיה באופן הגורם לה נזקים, וביקשו להעביר אותו מתפקידו ולמנות מנהלים מטעמם שיפרקו את החברה

ניצחון לעו"ד משה שוב: בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה בקשה של בעלי מניות בחברת מעוז הכרך (איגוד מקרקעין) לאשר תביעה נגזרת בשם החברה בשל מחדלים שהתגלו, לטענתם, באופן ניהולה על-ידי עו"ד שוב.

עו"ד שוב, ביחד עם בני-משפחתו, מחזיק במניות ההנהלה של מעוז הכרך ומשמש כמנהלה בפועל מאז היווסדה ב-1961.

המבקשים - עוה"ד אליהוד יערי וכץ נתן, רות יערי וחדוה דריאנגל - טענו כי עו"ד שוב מנהל את החברה תוך הפרת חובת האמונים כלפיה באופן הגורם לה נזקים. הם ביקשו להעביר את עו"ד שוב ובני-משפחתו מתפקידי הניהול בחברה, ולמנות מנהלים מטעמם שיפרקו את החברה.

השופטת ציפורה ברון קבעה כי לחלק מהעילות בבקשת התביעה אין דבר עם טובת החברה, אלא הן עילות שעניינן טובתם של בעלי מניותיה המסוימים. לדבריה, המבקשים לא הצביעו על עילה לכאורית בהצדקתה של הגשת התביעה כנגזרת בשם החברה.

השופטת קבעה כי אמנם האופן בו ניהל עו"ד שוב את החברה אינו תקין, כיוון שהוא לא כינס את האסיפה הכללית ובפועל ניהל את החברה לבדו. לדבריה, התנהלות זו אינה מאפשרת פיקוח הולם מצד בעלי המניות ואינה מתיישבת עם הוראות החוק הנוגעות לכינוס אסיפות ורישום פרוטוקולים. ואולם, השופטת הבהירה כי לא הוכח כי התנהלות זו הביאה לפגיעה ממשית כלשהי בחברה ובבעלי מניותיה, ולכן קבעה כי יש לדחות את הבקשה לאישור התביעה כנגזרת.

חברת מעוז הכרך מחזיקה ב-18% ממניותיה של חברת מרחבי פיתוח, שאף היא הינה איגוד מקרקעין, ובבעלותה מצוי שטח של כ-276 דונם בתחום השיפוט של הערים ראשון-לציון ובת-ים. 18% ממניות מרחבי פיתוח המצויים בבעלות מעוז הכרך מייצגים זכויות בשטח של כ-50 דונם מתוך המקרקעין. (ת.א. 2216/01).