גאידמק: האחים ויליגר עשקו אותי ודורשים ריבית לא חוקית על הלוואות

הגיש בקשת רשות להתגונן לתביעה בסך 8 מיליון שקל שהגישו נגדו האחים בטענה להפרת הסכם הלוואה ■ "נפלתי קורבן למהלך מחושב ומתוכנן של הוויליגרים שפעלו לנשלי מנכסיי שלא כדין, תוך ניצול מצוקתי הזמנית"

איש העסקים ארקדי גאידמק טוען כי האחים צבי ויוסי ויליגר עשקו אותו וניצלו את מצוקתו כשהחתימו אותו על הסכמי הלוואה דרקוניים, שכללו ריבית נשך לא חוקית ובטוחות שיאפשרו להם מימוש מהיר בלא פיקוח שיפוטי.

הדברים נכתבו בבקשת רשות להתגונן שהגיש לתביעה בסך 8 מיליון שקל שהגישו נגדו, בטענה להפרת הסכם הלוואה.

באמצעות עוה"ד ישראל שלו ובן מולא טוען גאידמק, כי נפל קורבן למהלך מחושב ומתוכנן של הוויליגרים שפעלו לנשלו מנכסיו שלא כדין, בהתחכמות ובחוסר תום-לב, תוך ניצול מצוקתו הזמנית.

גאידמק לקח מהוויליגרים הלוואה בסך 76 מיליון שקל, שאיפשרה לרכוש מהם את השליטה בו ויליפוד תמורת 171 מיליון שקל. כבטוחה שועבדו להם מניותיו בוויליפוד, גילאון ואמריס. כן קיבלו אופציית call לרכוש מניות אלה "במחירי ריצפה שאין להם כל קשר עם שווי הנכסים, וזאת בכדי לעקוף ביקורת שיפוטית בטרם מימוש הבטוחות, ותוך גילום סוג של פיצוי מוסכם ששיעורו עולה על-פי שלוש מסכום ההלוואה - דבר המעמיד בספק רב את חוקיותו", טוען גאידמק.

למרות שההלוואה היתה למשך שנה, טוען גאידמק, הוויליגרים העמידו אותה לפירעון מיידי בתוך שבועיים, בנימוק כי לא שיעבד מספיק מניות של אמריס (למרות שרק ערך מניות ויליפוד ששועבדו גדול בהרבה מסכום ההלוואה), מימשו את הבטוחות בשווי מאות מיליוני שקלים וגרפו לכיסם רווחי עתק על חשבונו.

לדבריו, מהלך כוחני זה מהווה הפרה של ההסכם ואף "ריבית נשך בלתי רגילה ובלתי נתפסת המגיעה כדי מאות אחוזים, ריבית המהווה עושק לכל דבר, באופן המחייב התערבות שיפוטית שתבטל את אופציית הרכש ותשיב מצב לקדמותו".

גאידמק מצהיר כי בכוונתו להגיש תביעה נגד האחים ויליגר להשבת מניות ויליפוד לרשותו וכן לפיצוי בסך מאות מיליוני שקלים. (ת.א. 1308/09).