פרקליטת מחוז הדרום, עו"ד יסכה ליבוביץ, פורשת אחרי 14 שנה

נימקה את החלטתה בכך שהגיעה לגיל שבו היא יכול לפרוש וכן בעייפות החומר ■ במשרד המשפטים צפויים להקים בקרוב ועדת איתור כדי למנות לה מחליף

פרקליטת מחוז הדרום, עו"ד יסכה ליבוביץ, החליטה לפרוש מתפקידה בספטמבר הקרוב, זאת לאחר 14 שנה בתפקיד. ליבוביץ נימקה את החלטתה בכך שהגיעה לגיל שבו היא יכול לפרוש וכן בעייפות החומר.

ליבוביץ הודיעה על החלטתה לפרקליט המדינה, משה לדור, ואתמול (ד') כינסה את פרקליטי המחוז כדי לבשר גם להם. במשרד המשפטים צפויים להקים בקרוב ועדת איתור כדי למנות לה מחליף.

בחודש שעבר נאלצה מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות מחוז דרום ומי שנחשבת למספר שתיים בה, עו"ד חנה מגד, לעזוב את תפקידה בשל חשד שפעלה בניגוד עניינים. בפרקליטות טוענים כי כוונות הפרישה של ליבוביץ אינן קשורות לעזיבת מגד, שנחשבה למקורבת ביותר לליבוביץ.

ליבוביץ היא בתו הצעירה של פרופ' ישעיהו ליבוביץ. היא התמודדה פעמיים על תפקיד פרקליט המדינה, והפסידה ב-1996 לעדנה ארבל וב-2004 לערן שנדר. היו שתלו זאת באישיותה הססגונית. ליבוביץ נחשבת לאישה כריזמטית ודעתנית, שאינה חוששת לומר את מה שהיא חושבת. היא אף נחשבת לחמת -זג ולבעלת מוסר עבודה גבוה המתקשה להאציל סמכויות.

מנגד, נדמה כי הסיבה לאי-בחירתה היתה העובדה שלמרות שתמיד סירבה להתראיין לתקשורת, היא תקפה בכנסים במספר הזדמנויות את הממסד. בין היתר תקפה את היועץ המשפטי לשעבר, אליקים רובינשטיין, על החלטתו להדיח את ניצב משה מזרחי, ואף נחשבה ל"רוח החיה" במאבק של הפרקליטות נגד רובינשטיין בנושא.

לפרקליטות מחוז דרום הגיעה ליבוביץ ב-1995, אחרי שמילאה שורה של תפקידים בפרקליטות, בין השאר כאחת התובעות במשפט המחתרת היהודית ומנהלת המחלקה הפלילית בפועל. במחוז דרום טיפלה בפרשת אסון פסטיבל ערד, בדרישת רוצחי הנער דני כץ למשפט חוזר, בכתב האישום נגד ראש עיריית באר-שבע, יצחק רגר ועוד.