הנפט שינה כיוון: ננעל בעלייה של 1% ל-58.62 ד' לחבית; סוכנות האנרגיה צופה הירידה החדה מזה 28 שנה בביקושים

מחיר הנפט נסחר מוקדם יותר בירידה של 2.5% ■ דויד פייט, ראש מחלקת הנפט והשווקים ב-IEA: "הביקוש ממשיך להיות מאד, מאד חלש" ■ הדיילי טלגרף פרסם ידיעה לפיה ענקית הכרייה ריו טינטו עשויה למכור מניות

מחיר הזהב השחור ביצע סיבוב פרסה ומחק בנעילת המסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, את הירידה שרשם מוקדם יותר היום. את סיבוב הפרסה ניתן לייחס לעליות השערים בשוקי המניות בוול סטריט.

מחיר החוזה העתידי על הנפט למסירה בחודש יוני ננעל בתוספת של 60 סנט, או 1%, ל-58.62 דולר לחבית, לאחר שמוקדם יותר נסחר בירידה של עד 2.5% מתחת ל-57 דולר.

מוקדם יותר, סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) עדכנה מטה את תחזית הביקושים לנפט ומוצריו, זה החודש התשיעי ברציפות כשהיא צופה שצריכת הנפט ברחבי העולם תרד בשיעור החד ביותר מאז 1981.

ה-IEA, הממוקמת בפריז ומייעצת ל-28 מדינות עדכנה מטה את תחזית הביקושים לנפט ב-3% לעומת 2008, ל-83.2 מיליון חביות ליום בשנה הנוכחית. כך על פי דו"ח חודשי של סוכנות האנרגיה. מדובר ב-230 אלף חביות פחות מאשר בתחזית שפורסמה בחודש שעברה. התיקון מגיע לאחר שקרטל הנפט אופ"ק עדכן מטה את תחזית הביקושים לנפט ל-84.03 מיליון חביות ליום.

"הביקוש ממשיך להיות מאד, מאד חלש", אמר דויד פייט, ראש מחלקת הנפט והשווקים ב-IEA. "על אף שהיו דיבורים רבים על התאוששות, אנחנו חושבים שזה מוקדם מדי מכדי לשמוח ולבנות על התאוששות מלאה ומשמעותית".

ברמת הפירמות, ריו טינטו מרכזת עניין לאחר שהדיילי טלגרף פרסם ידיעה לפיה חברת הכרייה הבריטית - אוסטרלית עשויה למכור מניות.

לציטוטי חוזים עתידיים