בנק אוף אמריקה מכר חלק מאחזקותיו בצ'יינה קונסטרקשן בנק תמורת 7.3 מיליארד דולר

צ'יינה קונסטרקשן בנק הוא המלווה השני בגודלו בסין - המניה איבדה היום 1.9% ל-4.7 דולר הונג קונג למניה ■ לאחר המכירה, בנק אוף אמריקה יחזיק ב-11% מסך כל המניות של צ'יינה קונסטרקשן בנק

בנק אוף אמריקה מכר היום (ה') חלק מאחזקותיו בצ'יינה קונסטרקשן בנק תמורת 7.3 מיליארד דולר, וזאת כדי לגייס הון ולהתמודד בצורה טובה יותר עם המשבר הפיננסי העולמי. כך מסר הבנק הסיני לבורסה של הונג קונג.

הבנק האמריקני מכר כמעט 13.5 מיליארד מניות, או 6% ממניות צ'יינה קונסטרקשן בנק. מבין הרוכשים של המניות בלטו צ'יינה לייף וחברות הבת שלה, הקרן הזרה BOCI אסיה וזרוע בנקאות ההשקעות של בנק אוף צ'יינה .

צ'יינה קונסטרקשן בנק הוא המלווה השני בגודלו בסין. לאחר המכירה, בנק אוף אמריקה יחזיק ב-11% מסך כל המניות של צ'יינה קונסטרקשן בנק.

מהבנק הסיני נמסר כי "המהלך מובן וברור לנוכח האקלים הפיננסי הנוכחי". מניית CCB איבדה היום 1.9% בבורסת הונג קונג וננעלה על 4.7 דולר הונג קונג למניה.

אין זה מפתיע שבנק אוף אמריקה החליט למכור חלק מאחזקותיו בבנק הסיני, בוודאי לאחר ש"מבחני הלחץ" אותם עבר הבנק הצביעו על כך שהוא הבנק האמריקני הם המחסור החמור ביותר במימון, כשהוא זקוק ליותר מ-34 מיליארד דולר.